تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۸
۰
کد مطلب : ۷۸۶۷
درباره آثار مهدوی

به جای ترویج خرافات از آثار و فعالیت‌های متقن و علمی مهدوی حمایت کنیم

به جای ترویج خرافات از آثار و فعالیت‌های متقن و علمی مهدوی حمایت کنیم

در حاشیه نخستین جشنواره کتاب سال مهدویت در مسجد مقدس جمکران با حجت الاسلام سیدکریمی، نویسنده و عضو مجمع جهانی اهل بیت(س) درباره آثار مهدوی به گفتگو نشستیم.

ضعف کارهای مهدوی چیست؟
سیدکریمی:
هر کاری خالی از ضعف نیست در کنار نقاط قوت، ضعف‌هایی هم هست منتهی باید بکوشیم ضعف‌ها را برطرف کنیم؛ یکی از ضعف‌هایی که در برنامه‌های مهدویت هست، آفت‌هایی است که در بحث مهدویت هست مثل خرافاتی که تقریباً با حقیقت‌ها آمیخته می‌شود؛ گاهی کتاب‌های ضعیف نوشته می‌شود و مردم به واسطه آن گمراه می‌شوند. 


برای عمق بخشی کتابهای مهدوی چه کارهایی باید انجام داد؟
سیدکریمی: متولیان فرهنگی اولاً افرادی که متصدی این کار می‌شوند باید از معلومات بالایی برخوردار باشند؛ یعنی کارشناس این کار باشند.؛ مهدویت را در کنار همه مجموعه مسائل اسلامی ببینند. 

اگر به مهدویت نگاه کردیم به دور از بقیه مسائل اجتماعی، دچار اشتباهاتی می‌شویم و مشکلاتی را به وجود می‌آوریم؛ به نظر من ناظران و متصدیان این امر باید زیر نظر کارشناسان اسلامی سطح بالا باشند؛ نمی‌شود هرکس برای خودش مؤسسه‌ای بزند و چند چیز را در بیامیزد و چیزی ارائه دهد. 


به نظر می‌رسد حمایت از آثار مهدوی در حد شعار است آیا این شعارها به مرحله عمل هم رسیده است؟ 

 سیدکریمی: اگر هم به عمل رسیده است، خیلی ضعیف است؛ باید خیلی بیش از این‌ها فعالیت کرد؛ دشمن این را خوب فهمیده که مهدویت یک امر مرکزی است و سئوالاتی که مخصوصاً از سوی وهابیان مطرح می‌شود، متمرکز به امام زمان(عج) شده است و ولادت ایشان را زیرسئوال می‌برند و شبهاتی را مطرح می‌کنند و علمای ما هم جواب‌های محکم و متقنی داده‌اند.

باید کسانی که اهل عمل و علم و اتقان هستند حمایت شوند؛ یکی از اشکالات این است که این مراکز به چیزهایی می‌پردازند که گاهی با خرافات آمیخته می شود؛ این آفتی است که به دست وهابیان می‌افتد و ما بسیار در این زمینه آسیب می‌بینیم.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما