تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۸
۰
کد مطلب : ۱۱۹۶۸

بزرگداشت رییس دایره‌المعارف تشیع

بزرگداشت رییس دایره‌المعارف تشیع
در پی درگذشت مرحومه شادروان فاطمه فهیمه محبی انجدانی مراسم بزرگداشتی روز دوشنبه دوازدهم بهمن ماه در محل دفتر دائره المعارف تشیع برگزار شد. در این مراسم که علاوه بر دوستداران علم و ادب، دکتر احمد صدر حاج سید جوادی، استاد خرمشاهی، دکتر فانی و کثیری از چهره‌های ماندگار علم و فرهنگ این سرزمین حضور داشتند، آقایان فانی، حجه الاسلام حجتی کرمانی، بهاءالدین خرمشاهی و همسنگران و همکاران خانم محبی به ایراد سخن پرداختند.

دکتر کامران فانی، پژوهشگر برجسته اندیشه اسلامی و ایرانی، به عنوان نخستین سخنران درباره مشکلات و بحران‌های دائره‌المعارف سخن گفت. ویراستار ارشد دایره‌المعارف تشیع، گفت این مشکلات به حدی رسیده بودکه استاد خرمشاهی آن را دائره‌المصائب می‌خواند و البته خانم محبی بر تمام مشکلات و بحران‌ها پیروز شد و حتی در کنار آن به حل مشکلات دیگران نیز می‌پرداخت.

پس از دکتر فانی، حجت الاسلام حجتی کرمانی خاطراتی را از مرحومه محبی بیان کرد و از دکتر صدر حاج سید جوادی به عنوان بازمانده مجاهدات ملی در ایران تقدیر کرد.

بهاءالدین خرمشاهی که سخنران بعدی این مراسم بود به سهم خود از مشکلات و ناملایمات در راه انتشار دایره المعارف تشیع سخن گفت و افزود ما همان‌قدر از وزارت ارشاد متشکریم که تعدادی از نسخ هر جلد را با خون‌جگرهایی که خانم محبی می‌خوردند، از ما می‌خرید.

وی در ادامه گفت که پیشنهادهای مختلفی از جانب نهادها و انتشارات‌های مختلف از جمله انتشارات امير‌كبير، انتشارات ميراث مكتوب ايرانیان، انتشارات علمی و فرهنگی و سازمان تبلیغات اسلامی برای همکاری داشته‌ایم که مديران مركز هنوز براي ادامه كار تصميم‌گيری نكرده‌اند كه كدام يك از پيشنهادهای مطرح شده برای همكاری را بپذيرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما