تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۳۸
۰
کد مطلب : ۴۸۵۶

نمايش خورشيد كاروان در انگليس آغاز شد

نمايش خورشيد كاروان در انگليس آغاز شد
به گزارش خیمه، نمايش خورشيد كاروان كه با تجربه‌اي افزون بر ‪ ۱۸‬سال نمايش توانسته است نگاه طيف وسيعي از مخاطبان را به خود معطوف سازد، به مدت پنج شب در شهر لندن به روي صحنه مي‌رود.

با توجه به نوع روايت و حكايت اين نمايش از وقايع عاشورا و آميختگي آن با فضاي مسيحي، اين اثر توانسته است در جهت ايجاد ارتباط با فرهنگ ساير اديان براي معرفي متين فرهنگ عاشورا و وقايع تاريخي كربلا نقشي موثر ايفا نمايد.

 در افتتاحیه مهدي متوسلي، مدير موسسه فرهنگي فدك به تشريح سابقه نمايش ‪ ۱۸‬ساله خورشيد كاروان پرداخت و از مسئولان مركز اسلامي انگليس به خاطر فراهم كردن امكان به روي صحنه رفتن اين نمايش در شهر لندن تشكر و قدرداني نمود. 

رئيس مركز اسلامي انگليس نیز با اشاره به اثر فوق‌العاده هنرهاي نمايشي بويژه هنرهاي نمايشي ديني در تبيين واقعيتهاي تاريخي، گفت: «واقعه قيام امام حسين(ع) در برابر دستگاه بني‌اميه و حوادث روز عاشورا آن چنان بزرگ و تاثير گذار است كه به‌رغم گذشت قرن‌ها، تمام جزئيات اين واقعه سينه به سينه به مسلمانان حاضر رسيده است و نمايش هنرمندانه منطبق بر واقعيات تاريخي خورشيد كاروان نيز تنها انعكاس بخش كوچكي از آن واقعه عظيم و مصايب و آلامي است كه برخاندان اهل بيت(ع) وارد شده است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین معزي ابراز امیدواری کرد که نمايش اين تئاتر مذهبي بتواند با توجه به مشكلات فراواني كه براي هماهنگي اجرا در اين كشور داشته است، منتقل‌كننده شايسته گوشه‌اي از اين واقعه بزرگ در ذهن مخاطبان باشد.

با توجه به آميختگي نمايش خورشيد كاروان با فضاي مسيحي، تمهيداتي از سوي مركز اسلامي انگليس انديشيده شده است كه ميهمانان غير فارسي زبان نيز با استفاده از بروشورهايي كه به زبان انگليسي تهيه شده، بتوانند بطور همزمان از اين اثر هنري بهره مند شوند.

نمايش خورشيد كاروان توسط موسسه فرهنگي فدك تهيه شده است و كارگرداني آن را محمود فرهنگ برعهده دارد.

انوشيروان ارجمند، كرامت رودساز، فرهاد بشارتي و اسدالله بابايي به همراه جمع ديگري از هنرمندان كشورمان در اين نمايش نقش آفريني مي‌كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما