تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۵۹
۰
کد مطلب : ۷۰۶۸
نتایج نهايي انتخابات لبنان

نصرالله: مردم نشان دادند گزينه آنها حمايت از مقاومت است

نصرالله: مردم نشان دادند گزينه آنها حمايت از مقاومت است
نتايج نهايي انتخابات لبنان حکايت از پيروزي ائتلاف ۱۴مارس به رهبري سعد حريري – فرزند رفيق حريري- دارد. به گزارش شبکه الجزیره در بیروت نتایج شمارش آرا در لبنان بیان‌گر این است که ائتلاف جریان ۱۴مارس ۷۱کرسی و گروه ۸مارس به محوريت حزب‌الله و گروهاي مسيحي ۵۷کرسی از ۱۲۸ کرسی پارلمان لبنان را از آن خود کردند. 

گروه ۱۴مارس از طرف احزاب مخالف نظير حزب‌الله به جانبداري از غرب و سياست‌هاي آمريکا متهم شده است، اين در حالي است که حسن فضل‌الله، یکی از نمایندگان فراکسیون پارلمانی حزب‌الله، در اولين واکنش رسمي حزب‌الله به نتايج تصریح کرد که گروه ۸مارس با نتایج انتخابات پارلمانی لبنان تعامل مثبت خواهد داشت. 

در پي مشخص شدن نتايج اوليه انتخابات، سید حسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله به تشريح مواضع اين حزب در قبال انتخابات پرداخت. 

وي در اين سخنراني که از تلويزيون المنار لبنان، ارگان اين حزب، پخش شد گفت: «مایلم به ملت لبنان با تمامی گروه‌ها و فرقه‌هایش به خاطر این موفقیت ملی تبریک بگویم که از تمامی مناطق بر سر صندوق‌های رای حاضر شدند. من از تمامی وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های امنیتی و قضایی از اداره انتخابات و تلاش آنها برای حفظ امنیت تشکر مي‌کنم. »

به گزارش پرس‌تي‌وي، دبيركل حزب‌الله لبنان، با اشاره به دخالت‌هاي خارجي در انتخابات لبنان بیان کرد:‌ «در اين انتخابات پول‌هاي بسيارهنگفتي خرج شده و تحريكات طايفه‌اي و مذهبي زيادي نيز صورت گرفت و همچنين تلاش شد تا مردم را با استفاده از دروغ بترسانند اما ما نتايج اعلام شده توسط وزير كشور را قبول مي‌کنيم. ما با روحيه‌اي دموكراتيك، نتيجه انتخابات را قبول داريم و هر چند كه جريان ۱۴مارس پيروز شد ولي جريان مخالف نيز حجم سابق خود را در اختيار دارد.»

نصرالله همچنین به تمامی افرادی که در انتخابات پیروز شدند اعم از نامزدهای جریان ۱۴مارس یا ۸مارس تبریک گرفت و تاکید کرد که آنها اکنون مسئولیت لبنان و آینده آن را بر عهده دارند.

وي در ادامه با سپاس از طرفداران حزب‌الله ادامه داد: «من از صمیم قلب و از طرف دوستان و برادران خود در حزب‌الله می‌خواهم از هواداران حزب‌الله به شکل خاص تشکر کنم. در برخی دایره‌های انتخاباتی رقابت وجود نداشت ولی ما این دایره‌های انتخاباتی مثل جنوب و بقاع و ضاحیه را بر خط آتش می‌دانستیم و در عین حال در دیگر دایره‌هایی که رقابت وجود داشت نیز ما از مردم خواستیم تا بر سر صندوق‌ها حاضر شده و به گزینه مقاومت با توجه به سختی‌هایی که کشیدند،‌ رای دهند.»

نصر‌الله با اشاره به ارزش مقاوت براي مردم لبنان افزود: «در مورد مردم و مشاركت آنها كه مانند يك همه‌پرسي بود بايد بگويم اين مردم به تمامي دنيا اعلام كردند كه مقاومت در نظر آن‌ها يك گروه شبه‌نظامي نيست؛ مردم نشان دادند كه گزينه آنها حمايت از مقاومت است. مردم با آرامش كامل پاي صندوق‌ها حاضر شده و به جهان نشان دادند كه گزينه مقاومت يك گزينه مردمي است.»

انتخابات لبنان در هزار و هفتصد حوزه راي‌گيري و با حضور پنج‌هزار و پانصد براي برقراري امنيت در آرامش برگزار شد و تحصن جهاني از جمله ناظران بين‌المللي نظير جيمي کارتر (رييس جمهور سابق آمريکا) را برانگيخت؛ مسلمانان از يک اکثريت شصت درصدي در ميان جمعيت سه ميليوني راي‌دهندگان لبناني برخوردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما