تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۶
۰
کد مطلب : ۱۳۹۵۰

مستند هفت مسجد تاريخی جهان اسلام بزودی از دو شبکه ماهواره‌ای پخش می‌شود

جهان: مستند «هفت مسجد تاریخی جهان اسلام» در ساعت ۹ صبح روز یکشنبه اول آگوست (۱۰ مرداد ۱۳۸۹)از دو شبکه ماهواره‌ای «دیسکاوری» و «ترو ویژن (TrueVision)» پخش می‌شوند.

این فیلم، بینندگان تلویزیون را به سفر جهان اسلام می‌برد تا هفت مسجد بدیع جهان اسلام را به آنها نشان دهد و تاریخ و پیام اسلام را از نگاه شش جوان مسلمان ردیابی نماید.

این مستند یک ساعته احساسات این جوانان را به تصویر کشیده است که به زیارت مکه رفته و سپس هویت اسلامی خود را در کشورهای خود و در مساجد گوناگون اسلامی یافته‌اند.

این برنامه بر این هفت مسجد متمرکز بوده و زندگی شش نفر از جوانان مسلمان را تبیین می‌کند که در نزدیکی این مساجد زندگی می‌کنند و در آن نماز به جای می‌آورند.

این هفت اعجوبه جهان اسلام که به عنوان «امانتدار تاریخ باشکوه و جلال اسلام» در این مستند به تصویر کشیده شده و نمونه کامل عظمت هنر معماری اسلامی محسوب می‌شوند عبارتند از:
۱. «مسجد الحرام» در مکه مکرمه ـ حجاز؛
۲. «مسجد الاقصی» در بیت المقدس ـ فلسطین؛
۳. «مسجد الحمراء» در گرانادا (غرناطه) ـ اسپانیا؛
۴. «مسجد امام خمینی» در اصفهان ـ ایران؛
۵. «مسجد کبود» در استانبول ـ ترکیه؛
۶. «مسجد جامع» در دجینه ـ مالی؛
۷. «مسجد پادشاهی» در لاهور ـ پاکستان.

این مستند یک ساعته، یک روز پس از پخش از تلویزیون تایلندی ترو ویژن، در روز دوم آگوست از «کانال تلویزیونی دیسکاوری (Discovery Channel)» پخش خواهد شد.

دیسکاوری، شبکه‌ای آمریکایی و انگلیسی‌زبان است که برنامه‌های مستند با کیفیت بسیار بالا از تاریخ، علوم، جغرافیا و فناوری تولید و پخش می‌کند.
مرجع : ابنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما