تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۰۷
۰
کد مطلب : ۱۳۲۰۷

یک محشر تجلی

گزارشی از ویژه‌برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در اعیاد شعبانیه
یک محشر تجلی
از این ویژه‌برنامه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همایش نغمه‌های آسمانی (همایش ‌بزرگداشت و تجلیل از مداحان و ذاکران مهدوی)
یک محشرتجلی (جشنواره سراسری شعر مهدوی)
جشنواره کتاب سال مهدوی
یک آسمان ستاره (جشن میلاد، ویژه کودکان ۸-۶ سال)
همایش منتظران جوان
کارگاه آموزشی مهدویت

کارگاه آموزشی «نگرشی به مهدویت» برای آشنایی زایران و عاشقان امام زمان (عج) که طی شش مرحله ذیل از دوازدهم تا شانزدهم مرداد ماه در مهدیه مسجد مقدس جمکران برگزار شد:

۱. هدف‌گذاری نقطه شروع یا معنای زندگی
۲. نقطه شروع یا معنای زندگی
۳. قلب امام (عج) یا نقطه مرکزی
۴. همراهی امام (عج)
۵. عبور از نقاط بحرانی
۶. مقصد هدف

از دیگر برنامه‌ها که در این ایام برگزار شد، مراسم جشن ویژه شب‌های مسجد مقدس را می‌توان نام برد. این برنامه‌ها شامل موارد ذیل بود:

۱. اقامه نماز جماعت به امامت یکی از مراجع و علمای بزرگوار و سخنرانی حضرات آیات: نوری همدانی، سبحانی، امامی‌کاشانی و حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی
۲. مداحی مداحان اهل بیت (ع) از جمله: حاج مهدی سلحشور، سعید حدادیان، سیدمجید ‌بنی‌فاطمه، سید مهدی میرداماد، حسن اخباری، حسین سازور، محمود تاری و عباس حیدرزاده
۳. برگزاری مراسم دعای توسل، کمیل و ندبه
۴. برگزاری مراسم شکرگزاری در آخرین لحظات شام ولادت

به مناسبت این اعیاد، تولیت مسجد مقدس جمکران، زمین «مرکز فرهنگی کودکان» را افتتاح کرد.
تولیت مسجد مقدس جمکران در همایش خادمین انتظار، ویژه آماده‌سازی خادمان مسجد مقدس جمكران برای خدمت‌رسانی به زایران نیمه شعبان گفت: «در همه زیارت‌هایی كه داریم و به مكان‌های مقدسی كه مشرف می‌شویم، دو نكته مهم در مورد امامان معصوم (ع) وجود دارد كه باید به آنها توجه كنیم؛ اول معرفت امام (ع) كه بعد از معرفت‌الله مهم‌ترین مسئله است و نكته دیگر عرفان و شناخت كسی كه ما زایر آن هستیم. معرفت امام (ع) بستگی به مراتب معرفت انسان نسبت به خدا و امام معصوم دارد.»

افتتاح فروشگاه محصولات فرهنگی

دبیر شورای عالی فرهنگی مسجد جمکران، حجت‌الاسلام مرتضی وافی، از اختصاص افتتاح زمین پارک کودک،‌ برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت و نیز افتتاح سایت شورای عالی فرهنگی و برنامه‌ریزی مسجد جمکران به آدرسwww.jmcu.ir و فروشگاه محصولات فرهنگی در مقابل درِ دوم در روز ولادت امام مهدی (عج) خبر داد.

در جلسه‌ای که پیش‌تر از برگزاری مراسم در دبیرخانه شورای عالی فرهنگی و برنامه‌ریزی مسجد مقدس جمکران به‌منظور غنابخشی به فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد بسترهای مناسب برای «فضاسازی فرهنگی» و برای هماهنگی بین مدیران هریک از همایش‌ها برگزار شده بود، آقایان محمدصادق کیاماری (مدیر همایش نغمه‌های آسمانی)، محمدعلی مجاهدی (مدیر همایش یک محشر تجلی)، محمد اسفندیاری (دبیر جشنواره کتاب سال مهدویت)، محمدعلی زارع (مدیر جشنواره یک آسمان ستاره)، کشکولی (مدیر همایش منتظران جوان)، حجت‌الاسلام زردوزنیا (مدیر کارگاه‌های آموزشی مهدویت) درباره برنامه‌های خود توضیح دادند.

در حاشیه نخستین جشنواره کتاب سال مهدویت در مسجد مقدس جمکران حجت‌الاسلام بطحایی، استاد حوزه و دانشگاه درباره آثار مهدوی گفت: «مهدویت مسئله‌ای دیرپا و کهن است؛ همه چه به قدم، چه به قلم و چه به زبان دم از ظهور می‌زنند؛ همه سخن از ظهور می‌گویند؛ اما به نظر می‌آید که این سه بُعد بیشتر به جنبه‌های ظاهری و شعاری قضیه می‌پردازند و از بطن قضیه و آنچه به‌درستی زمینه ظهور را فراهم می‌کند، دورند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما