تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۰۳۷۳
مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور:

مواد ضدعفونی‌كننده برای ورود حجاج در فرودگاه‌ها مهیا شده است

مواد ضدعفونی‌كننده برای ورود حجاج در فرودگاه‌ها مهیا شده است

مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور اعلام كرد كه برای 17 فرودگاه كه پیش‌بینی می‌شود دو میلیون نفر مراجعه‌كننده در ایام بازگشت حجاج داشته باشد مواد ضدعفونی‌كننده آماده شده كه توسط ماموران آموزش دیده به صورت اسپری به دست حجاج پاشیده می‌شود و با هماهنگی وزارت بهداشت در فرودگاه‌ها اورژانس مستقر می‌شود.

مومنی در در نشست بررسی آنفلوآنزای نوع آ و بازگشت حجاج در وزارت بهداشت گفت: به دلیل اعمال محدودیت‌های اعزام حجاج برای حج تمتع امسال ۶۲هزار نفر اعزام شد كه بیشترین آن از فرودگاه مهرآباد بوده و به منظور آمادگی لازم برای ارائه خدمات پزشكی، مدیران فرودگاه‌های كشور در جریان آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند. از تمامی ماموران، نیروهای پلیس و افرادی كه خدمات گذرگاهی ارائه می‌دهند با واكسن سرماخوردگی واكسینه شده و به ماموران مبادی ماسك و دست‌كش داده می‌شود. 

مومنی گفت: در دستورالعمل داده شده از وزارت بهداشت ۳۰ مورد بهداشتی به ۱۷ فرودگاه ارسال شده تا فرهنگ‌سازی لازم برای مردمی كه به استقبال می‌آیند پیش‌بینی ‌شود، یعنی برای هر پرواز ۱۰تا ۱۵هزار نفر باشد آماده شده است. 

مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور افزود: تیم پزشك مستقر در فرودگاه تك‌تك حجاج را معاینه كرده و موارد ثبت شده را به مهمان‌دار می‌دهند و ارائه‌كنندگان خدمات زمینی در فرودگاه‌ها نیز پس از ثبت این اطلاعات، در صورت لزوم بیماران مشكوک را در انتهای هواپیما جای می‌دهند و در مقصد نیز مجدد تمامی حجاج توسط پزشك مراقبت مرزی معاینه می‌شود. 

مومنی افزود: حجاج در سه گروه نمونه‌برداری، بستری و یا كسانی كه تنها توصیه بهداشتی برای آنان كفایت می‌كند، تقسیم می‌شوند. 

موسوی خورشیدی مدیركل مركز پزشكی شركت هواپیمایی هما نیز در این نشست گفت:‌ با استفاده از تجارب به دست آمده از آنفلوآنزای مرغی و بیماری سارس سریعا با وزارت بهداشت برای آنلوآنزای نوع آ تشكیل جلسه دادیم و به خاطر اینكه بیشترین جابجایی مسافر را داریم كارگاهی تشكیل شد و همكاران شركت هما با توجه به اینكه ۳۲هزار نفر از حجاج را جابجا می‌كنند تدابیر لازم برای برگشت را دیدند. 

موسوی گفت: دستورهای لازم برای كسانی كه با حجاج در تماس هستند آماده شده كیف‌های حفاظت شخصی به تعداد دو هزار عدد مهیا شده و دو پزشك نیز در مكه آمادگی لازم برای معاینه و درمان حجاج را دارند. 

او همچنین افزود: قرار است خانه سلامت مسافر در فرودگاه‌های كشور مستقر شود تا علاوه بر حجاج سایر مسافران خارجی نیز خدمات‌رسانی شوند كه البته قرار است با هماهنگی فرودگاه‌ها ایجاد شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما