تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۲۷
۰
کد مطلب : ۱۰۵۵۰
با حضور مرتضی وافی

آسیب شناسی عزاداری در خراسان شمالی

آسیب شناسی عزاداری در خراسان شمالی
حجت الاسلام «مرتضی وافی» در گردهمایی آموزشی فعالان عرصه فرهنگ دینی با موضوع آسیب‌شناسی عزاداری برگزار شد گفت : برپایی مراسم عزاداری در ماه محرم و سایر ایام سال باید باشعور، آگاهی و معرفت و عطوفت همراه باشد و جریان سازی قیام عاشورا در اولویت برنامه های هیئت مذهبی قرار گیرد .

وی نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در جامعه را از ضروریات برشمرد و افزود : هیئت های مذهبی زمانی می توانند شاهد تاثیرات اجتماعی فعالیت های خود باشند که این اقدامات با علم و آگاهی آمیخته شده است .

مدیرمسئول نشریه خیمه و از اساتید حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود به دسته بندی هیئت مذهبی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: هیئت‌هایی که در کشور فعالیت می کنند در سه دسته هیئت مذهبی و پهلوانی , مقدسه و هیئت فرهنگی تقسیم‌بندی می‌شوند .

وی عصر کنونی را دوران تجدید و پیشرفت تکنولوژی دانست و تصریح کرد : حتی با وجود چنین دوران و تغییراتی حضور و وجود هیئت مذهبی سنتی و پهلوانی ضروری است .

وافی اظهار داشت : والاترین ظرفیتی که می تواند در تبیین مبانی دینی و جذب جوانان در برنامه های مذهبی و کاهش آسیب های اجتماعی مثمرثمر باشد ، هیئت های مذهبی فرهنگی هستند .

حجت الاسلام «زین‌العابدین روحانی‌نیا» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این گردهمایی عزت، سربلندی، امنیت و آزادی را مهمترین دستاوردهای قیام عاشورا دانست و گفت : تبیین قیام عاشورا باید با معرفت و بصیرت دینی همراه باشد .

وی از فعالان عرصه فرهنگ دینی به عنوان پرچمداران قیام عاشورا یاد کرد و افزود: سفیران و علمداران عاشورا باید در جهت ترویج سیره اهل بیت در جامعه بیش از پیش تلاش کنند .
مرجع : ابنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما