تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۰۷
۰
کد مطلب : ۱۰۶۳۳
رییس ستاد اقامه نماز کشور:

عاشورا انرژی هسته‌ای شیعه است

عاشورا انرژی هسته‌ای شیعه است
حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، در همایش علمی کاربردی تبلیغ ویژه مبلغان اعزامی در ماه محرم امسال، که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، به بیان آسیب های تبلیغی در ماه محرم پرداخت و گفت: رقابت در عزاداری، قمه زنی، خواندن روضه های غیر واقعی از مصدایق آسیب های عزاداری است.

او در ادامه افزود: حضور در نماز جماعت مدارس، نماز ظهر عاشورا ،استفاده از منابع صحیح نکاتی است که باید مبلغان به آن توجه کنند.

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه مبلغان باید از فرصت موجود در ماه محرم به بهترین شکل ممکن بهره لازم را ببرند، خاطرنشان کرد: مبلغان باید در این ایام به نکات و ظرافت‌های کار تبلیغ توجه لازم را داشته باشند.

وی ضرورت توجه مبلغان به نیازهای اقشار مختلف مردم را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مبلغان در فعالیت‌های تبلیغی باید به کودکان و نسل جوان توجه ویژه داشته باشند و برنامه‌های ویژه‌ای را به این قشر اختصاص دهند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور، با اشاره به احادیث و روایات وارد شده درباره اهمیت نماز و زکات تاکید کرد: مبلغان باید در این ایام به بیان احکام نماز و زکات بپردازند، زیرا همان‌گونه که خداوند قبولی اعمال انسان را در گرو قبولی نماز قرار داده است، قبولی نماز را در گرو پرداخت زکات قرار داده است.

او با بیان اینکه فقط 10 درصد از زکات کشور جمع آوری می‌شود، ادامه داد: برای ترویج فرهنگ نماز و زکات نیاز به توجه و فرهنگ سازی است و لازم است مبلغان به این امر توجه بیشتری کنند.

حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: ما برای فرهنگ سازی نماز ظهر عاشورا، با عنایت و توجه مقام معظم رهبری، از هیئت‌های عزاداری در تهران شروع کردیم و به حمد‌الله این فرهنگ نه تنها در سراسر ایران نهادینه شده است، به کشورهای دیگر همچون پاکستان، عراق و حتی کشورهای غربی هم رسیده است.

او با اشاره به نوشته شدن تفسیر نمونه از سوی آیت الله مکارم شیرازی در ایام و مناسبت‌های تعطیل حوزه و ایام تبعید او تاکید کرد: مبلغان باید از وقت خود در ایام تبلیغ به بهترین شکل استفاده کرده و نهایت بهره را ببرند.

حجت‌الاسلام قرائتی ضرورت توجه به تبلیغ چهره به چهره را مورد تاکید قرار داد و گفت: این شیوه تبلیغی تاثیرات بسیار مثبتی دارد و مبلغان نباید از آن غافل شوند.

او در بخش پایانی سخنان خود از مبلغان خواست که به زبان شیوا و ساده به بیان مسائل دینی بپردازند و از غلوگویی پرهیز کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما