تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۱۱۰۰
وزیر اطلاعات:

دستگاه قضایی برخورد قاطع کند

حجت السلام حیدر مصلحی که روز چهارشنبه در پایان نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران سخن می گفت؛ گفت: آنچه در روز عاشورا اتفاق افتاد حرکتی ضد انقلابی بود که افرادی با سوء استفاده از عزاداری مردم دست به قانون شکنی و حرمت شکنی زدند، البته چهره این افراد برای همگان رو شد.

وزیر اطلاعات بار دیگر حرکت این افراد را ضد انقلاب توصیف کرد و گفت: افراد قابل توجهی در این حادثه دستگیر شدند که ضد انقلاب بودن آنان دقیقا مشخص شده است.

مصلحی از حضور مارکسیست‌ها، منافقین و گروه‌های ضد انقلاب در حوادث روز عاشورا خبر داد

وزیر اطلاعات از حضور مجموعه‌های مختلف ضد انقلاب از جمله مارکسیست‌ها و منافقین در حوادث روز عاشورا خبر داد و در عین حال تاکید کرد: حضور این افراد به معنای نبود تسلط اطلاعاتی بر آنها نیست بلکه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی تا کنون تسلط بسیار خوبی بر آنها داشته‌اند.

وزیر اطلاعات در خصوص یکی از کشته شدگان حوادث روز عاشورا گفت: این حادثه در یک کوچه و به دور از مکان اغتشاشات اتفاق افتاده، و زمانی که به سمت او شلیک شده کسی در این کوچه حضور نداشته، بنابر این ترور شده است.

وزیر اطلاعات گفت: در حال بررسی و پیگیری برای شناسایی و دستگیری آمران و عاملان این حادثه تروریستی هستیم.

مصلحی به جمع‌بندی خوبی از حوادث اخیر رسیده‌ایم

وزیر اطلاعات با اشاره به اطلاعات به دست آمده از دستگیرشدگان حوادث اخیر تاکید کرد که به جمع‌بندی‌های خوبی در خصوص حوادث اخیر رسیده‌ایم و در بازجویی‌ها به نکات خوبی دست یافته‌ایم.

مصلحی گفت: امیدواریم دستگاه قضایی با عنایت خاص رییس قوه قضاییه و تاکید او بر برخورد قاطعانه با قانون شکنان، حرمت‌شکنان و اخلالگران در نظم و امنیت عمومی با این افراد برخورد جدی و قاطع داشته باشد.

وزیر اطلاعات در پاسخ به پرسشی در خصوص مطالبه مجلس شورای اسلامی از وزارت اطلاعات و کشور برای برخورد با عوامل قانون شکن و حرمت شکن گفت: این کار وظیفه ذاتی دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت اطلاعات است.

او در پاسخ به پرسش دیگری درباره نشانه‌های ردپای برخی کشورهای خارجی در حوادث اخیر کشورمان گفت: ردپا لازم نیست آنها به صراحت اعتراف می‌کنند که در این حوادث حضور و نقش دارند.

وزیر اطلاعات جهت دهی برخی کشورها به جریان فتنه و اغتشاش در کشور را یادآور شد و آن را در راستای اهداف و برنامه‌های این کشورها برای سایر کشورها و ملت‌ها از جمله ایران دانست و گفت: آنچه در روز عاشورا اتفاق افتاد با سایر حرکت‌ها متفاوت بود و بسترسازی قابل توجه از سوی عوامل فتنه نیز صورت گرفته بود.

مصلحی در عین حال گفت: این جمعیت اغتشاشگر نسبت به جمعیت پایبند به نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی جمعیت قابل توجهی نیست.

وزیر اطلاعات گفت: در بین جمعیت 70 میلیونی ایران جمعیتی هم وجود دارد که منافع قابل توجهی را در انقلاب و نظام از دست داده و سعی می‌کنند در برابر حضور موثر و تعیین کننده ملت ایران در معادلات و مناسبات جهانی ابراز وجود کنند و البته این به آن معنا نیست که بر روی آنها تسلطی نیست.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: دشمنان خارجی با خوش خیالی تصور کرده‌اند می‌توانند با اتکا به چند صدم یک مجموعه به نتیجه برسند.

او گفت: گویا آنان قصد ندارند از تجارب گذشته خود درس بگیرند و البته هیچ گاه نخواهند توانست حرکت رو به پیشرفت نظام و ملت را با مشکل مواجه کنند و تنها می‌توانند انسجام و وحدت ملت را بیشتر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما