تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۶ ساعت ۱۲:۰۸
۰
کد مطلب : ۱۱۲۵

رویکرد متضاد صداوسیما با مخاطب هفتاد میلیونی

رویکرد متضاد صداوسیما با مخاطب هفتاد میلیونی
به گزارش پارسینه، برنامه های ویژه ماه محرم در حالی در رسانه ملی آغاز شده اند که گویا سیاست گذاری دقیق و مشخصی برای تنظیم راهبرد و طراحی دقیق برنامه های رادیو و تلویزیون وجود نداشته و علاوه بر آن نظارت های موجود بر برنامه های صدا و سیما نیز به ویژه در خصوص مسائل دینی تنها به مسائل سطحی منحصر گشته است.

در حالی که طی روزهای آغازین ماه محرم سال جاری، در برنامه ای رادیویی با حضور حجت الاسلام راستگو بدعت های ایجاد شده در عزاداری های عمومی سیدالشهدا(ع) به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و مسائلی چون بلندکردن علم، سلام دادن علم ها به یکدیگر و یا استفاده از شمایل بزرگان دین بی معنا و اقدامی غیردینی عنوان شد، تنها چند روز بعد در شبکه سراسری رادیو و در ویژه برنامه ای در خصوص "سنت های ماه محرم" کارشناس برنامه استفاده از علم در عزاداری امام حسین(ع) را از سنت های دیرین اقصی نقاط ایران دانست و به تعریف و تمجید از آن پرداخت!

در این برنامه رادیویی ضمن تمجید غیرمستقیم از اقداماتی چون بلند کردن علم توسط جوانان و سلام دادن علم ها به یکدیگر، خم شدن تیغه هر علم در مقابل علامت دیگر به منزله نشانه ای از خمیدگی کمر حضرت سیدالشهدا(ع) در برابر مصائب ظهر عاشورا تفسیر شد!

رویکرد متضاد صداوسیما به خصوص با در نظر گرفتن مخاطب هفتاد میلیونی آن، می تواند پیامدهای منفی گسترده ای در جامعه داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما