تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۱
۰
کد مطلب : ۱۱۳۵۶

همايش بين‌المللی «زن در اسلام» در قاهره برگزار شد

همايش بين‌المللی «زن در اسلام» در قاهره برگزار شد
به گزارش روزنامه مصری «اليوم السابع»، حقوق زن در اسلام و جايگاه زن در احكام و شريعت اسلامی، مشاركت زن در عرصه‌های مختلف جوامع اسلامی از زمان رسول اكرم(ص) تاكنون از جمله محورهای اين همايش بود.

«احمد الطيب» رئيس دانشگاه الأزهر ضمن سخنانی در اين همايش گفت: زنان مسلمان استعداد و توانمندی‌ خود را در زمينه‌های مختلف اثبات كرده‌اند و در حال حاضر، بانوان در دانشكده‌های وابسته به دانشگاه الأزهر از آزادی آموزشی مناسبی برخوردار هستند.

وی افزود: دانشجويان الأزهر به دور از هرگونه تعصب و تندروی، با حقايق و معارف اسلامی آشنا می‌شوند و مخالف ترويج عادات و سنت‌های ناپسندی هستند كه به اسلام آسيب می‌رساند.

يكی از استادان آمريكايی نيز در سخنانی گفت: اسلام حقوق زن و مرد را به‌طور مساوی و برابر تعيين كرده است و در دين اسلام حقوق زنان ايفا شده است، به‌طوری كه زن منزوی از فعاليت‌های اجتماعی جامعه نيست.

وی افزود: اسلام بر رفتار و تعامل با غيرمسلمانان براساس عدالت و انصاف، صرف‌نظر از هرگونه گرايش دينی تأكيد كرده است و توهين به بشريت با هر دين و نژادی را تحريم می‌كند.

هيأتی ۷۰ نفره از آمريكا متشكل از استادان و دانشجويان دانشگاه‌های كاليفرنيا، در چارچوب تقويت گفت‌وگوی دينی ميان پيروان فرهنگ‌های مختلف ديروز به بازديد از دانشگاه الأزهر قاهره رفتند و اين دانشگاه را مكان مناسبی برای ارائه تصويری حقيقی و ميانه‌رو از اسلام معرفی كردند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما