تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۲۲
۰
کد مطلب : ۱۱۳۶۸
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

اعتماد مردم را به وقف باید جلب کنیم

اعتماد مردم را به وقف باید جلب کنیم
حجت‌السلام علی محمدی در جمع مدیران اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت:‌ طرح بازرسی و نظارت از اداره اوقاف برای رسیدگی به مشکلات موجود در اداره‌های سراسر کشور و نظارت بر اجرای برنامه‌های ابلاغی انجام می‌شود.

او در خصوص اجرای نظارت و بازرسی گفت: این نظارت و بازرسی دارای سه وجه است که شامل رفع مشکلات مشترک در استان‌ها، رفع مشکلات استان و رفع مسایل مشترک سازمان است که همه این امور به صورت مشترک انجام می‌شود.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد : سعی داریم در برنامه 5 ساله 80 درصد فعالیت‌ها و برنامه‌های اداره‌های اوقاف استان‌ها در طول یک برنامه که از تهران ابلاغ می‌شود قرار گیرد و 20 درصد دیگر به خود استان‌ها واگزار شود.

او با اشاره به اینکه سازمان اوقاف یک سازمان اقتصادی و فرهنگی است؛ گفت که متاسفانه در سطح کشور مشاهده می‌شود بعضی‌ها اوقاف را به چشم یک مجموعه صرفا فرهنگی و برخی به چشم یک مجموعه اقتصادی می‌نگرند که این دو تصور هیچ کدام درست نیست.

محمدی تاکید کرد که در بعد فرهنگی وقفیات وظیفه داریم به اجرای نیات واقفین در زمینه مسایل فرهنگی بپردازیم و همچنین باید در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه و تبدیل این بقاع به قطب‌های فرهنگی کشور تلاش کنیم.

او با تاکید بر اینکه مالک اصلی موقوفات امام زمان(ع) است چرا که موقوفات در جهت اهل بیت (ع) است گفت: به دلیل اینکه در حال حاضر به آن حضرت دسترسی نداریم در زمان غیبتش جانشین آن ولی فقیه مالک اصلی موقوفات است.

او به فعالیت‌هایی که اوقاف در خارج از سازمان باید انجام دهد اشاره کرد و گفت متاسفانه از دوران رضا خان اوقاف و وقف به دلیل مشکلات سیاسی چهره خوبی در کشور نداشته است ولی به برکت انقلاب اسلامی هر روز نسبت به روز گذشته مردم اعتمادشان بیشتر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما