تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۱
۰
کد مطلب : ۱۱۴۸۸

کتاب «اسلام برای کودکان» در آلمان منتشر شد

کتاب «اسلام برای کودکان» در آلمان منتشر شد
پروفسور اُود اشتاین باخ، اسلام‌شناس آلمانی و رییس پیشین مؤسسه‌ شرق‌شناسی آلمان در هامبورگ، بر این کتاب مقدمه‌ای نوشته است.

«در زمینه اسلام اخیرا در غرب زیاد گفت‌وگو می‌شود و هر کس تصور می‌کند که اطلاعات مکفی را در این‌باره در اختیار دارد؛ ولی آیا واقعا این‌گونه است؟ چه فرهنگ‌هایی در ادامه‌ این شناخت وجود دارند و چه انسان‌هایی به خدا و اسلام ایمان دارند؟ آیا قرآن با انجیل قابل مقایسه است؟ کار مساجد چیست؟».

آنیس حماده پس از مطرح كردن این پرسش‌ها، خواننده‌ کتابش را با خود به سفری به جهان اسلام می‌برد.

او با حکایت‌هایی مربوط به صدها سال پیش آغاز می‌کند؛ با چگونگی زیست اولین مسلمانان در مکه و مدینه. دوران خلافت عثمانی را عصر شکوفایی فرهنگ اسلامی و علوم برمی‌شمارد و عامل رکود فرهنگ اسلامی را سقوط امپراتوری عثمانی قلمداد می‌کند.

نویسنده در این کتاب به تشریح معارف و فرهنگ اسلامی می‌پردازد و درباره قرآن و اصول و عقاید اسلامی سخن می‌گوید. در عین حال، بخشی از کتابش را به آموزش زبان عربی، به عنوان عامل پیونددهنده‌ مسلمانان جهان، اختصاص می‌دهد.

از جمله ابتکارهایی که در بخش آخر این کتاب به کار رفته، این است که خواننده بر هلیکوپتری مجازی سوار می‌شود و بر فراز کشورهای اسلامی به پرواز درمی‌آید و از نقاط دیدنی کشورهای مسلمان دیدن می‌کند.

این کتاب برای کودکان ‌١٢ سال به بالا، جوانان و کلیه‌ اشخاصی که در جست‌وجوی مدخلی ساده و روان برای شناخت اسلام هستند، توصیه شده است.

کتاب «اسلام برای کودکان» در ‌٣٥٢ صفحه به زبان آلمانی و قیمت ‌٩٥/١٧ یورو، در کتاب‌فروشی‌های آلمان در دسترس است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما