تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۴۸
۰
کد مطلب : ۱۱۶۶
خطیب جمعه تهران:

امام حسين (ع) فرمودند كه من كشته اشك هستم

امام حسين (ع) فرمودند كه من كشته اشك هستم
به گزارش خیمه، آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني در خطبه نخست نماز جمعه تهران در جمع نمازگزاران در دانشگاه تهران گفت: امام حسين (ع) فرمودند كه من كشته اشك هستم و در اين واقعه امام (ع) چهره ظالمان و متجاوزان به حقوق مردم را افشا كرد.

خطيب جمعه تهران اظهارداشت: رسالت ائمه (ع)، حفاظت از كيان اسلام است و كار بزرگ آنها اين بود كه نگذارند اسلام از بين برود و آنجايي كه لازم به سكوت بود آن جا سكوت كردند.


هاشمي رفسنجاني افزود: حركت امام حسين (ع) طراحي شده آسماني بود و پيامبر(ص)، علي (ع)، حضرت فاطمه(س)، ائمه (ع) و اصحاب پيامبر پيش از وقوع، اين حادثه را مي‌دانستند و اين ادله تاريخي دارد و يك حركت سياسي و اجتماعي براي نجات اسلام بوده است.

خطيب نماز جمعه تهران گفت: در حادثه عاشورا سپاه يزید، در صدد ايجاد جنگ رواني به جاي نظامي بود كه امام حسين(ع) از اين به بعد حركت را به گونه‌اي طراحي كرد كه اين جنگ رواني تاريخي، عليه ستمگران تاريخ تا قيامت بماند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت تهران، بيان حقانيت راه رااز جمله اهداف امام حسين(ع) در جريان اين قيام برشمرد و گفت: امام حسين(ع) در اين حادثه بعد از تشريح شهادت خود مي‌گويند اين خون به جوش مي‌آيد و تا زمان قيام امام زمان (عج) باقي مي‌ماند كه اهداف خون من همان‌ها است.

"هاشمي رفسنجاني" گفت: حادثه عاشورا هنوز هم به شكل ديگري اتفاق مي‌افتد و اين جنگ تاريخي ادامه دارد و امام حسين(ع) كاري كرد كه خون شهداي عاشورا سرمايه همه مقاومت‌ها و مجاهدت‌هاي روزگار تاريخ اسلام شود.

وي افزود: حادثه عاشورا سرمايه بزرگي است كه نخستين پيامد آن شكست حكومت بني‌اميه و سپس گسترش تفكر شيعه در همه دنياي اسلام از جمله مازندران و ديلمان بوده است.

خطيب جمعه تهران رسالت امام حسين(ع) را حفظ كيان اسلام دانست و گفت:
از بركات خون امام حسين(ع) اين بود كه مردم ما، همه دشواري‌هاي دوران رژيم گذشته را تحمل كنند و شعله اين خون مقدس آنقدر است كه هر جا لازم باشد و نياز جامعه باشد، سربازگيري كند و اسلام را حفظ كند.


نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما