تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۵۹
۰
کد مطلب : ۱۱۷۱۳

طرح جامع بقاع متبركه برای نخستين‌بار در سمنان اجرا می‌شود

طرح جامع بقاع متبركه برای نخستين‌بار در سمنان اجرا می‌شود
حجت‌الاسلام قربانعلی صفايی‌پور افزود: تاكنون اين طرح در تعدادی از بقاع متبركه شاخص شهرهای استان سمنان اجرا شده و نقشه‌های آن مشخص شده است.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان سمنان ادامه داد:‌ در سال جاری ۲ ميليارد ريال برای مرمت، توسعه و اجرای طرح جامع بقاع متبركه استان سمنان هزينه شده است.

صفايی‌پور گفت: ۵۰درصد درآمد اوقاف و امور خيريه در استان سمنان صرف مجالس عزاداری حضرت سيدالشهدا (ع) می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن ملک‌محمدی نماينده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نيز در اين جلسه گفت: بايد با اجرای اين طرح جامع و قطب فرهنگی در اماكن متبركه تحول فرهنگی خوبی ايجاد شود.

او افزود: در جريان سفر اخير وزير مسكن و شهرسازی به شهرستان دامغان 3 هزار متر زمين برای اجرای طرح توسعه امامزادگان عبدالعالی و عبدالمعالی اختصاص يافت.

ملک محمدی ادامه داد: قبوری كه عمر آن بيش از ۳۰سال است و در حريم و صحن اماكن متبركه قرار دارند بر اساس قانون می‌توان آنها را ساماندهی و در آن طرح جامع ايجاد كرد.

او بر توجه اداره كل اوقاف و امور خيريه استان سمنان به ديگر اماكن متبركه در شهرستان دامغان تاكيد كرد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين «سيدمحمود ترابی» امام جمعه دامغان نيز در اين جلسه گفت: بايد برای اجرای طرح جامع ابتدا نقشه‌های حريم امامزاده‌ها مشخص و نيز سند آن امامزاده ارائه و ترسيم شود.

او تاکید كرد: بايد با ايجاد طرح جامع در اماكن متبركه و انجام كارهای فرهنگی جوانان را بيشتر با معنويات، اماكن و ائمه آشنا كنيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما