تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۴۱
۰
کد مطلب : ۱۲۰۹۰

هشت هزار امامزاده در کشور وجود دارد

هشت هزار امامزاده در کشور وجود دارد
حجت الاسلام محمد غلامی با اشاره به وجود هشت هزار امامزاده در کشور گفت: از این تعداد، حدود ۵۰۰ امامزاده، شاخص هستند و افزایش برنامه‌های فرهنگی در آنها نتایج بسیار درخشانی به همراه دارد.

وی ادامه داد: منظور از امامزاده‌های شاخص، امامزاده‌هایی هستند که محل رجوع عمومی هستند و افراد زیادی در آنها حضور می‌یابند.

این مسئول بیان کرد: وجود این تعداد امامزاده در کشور، فرصت بسیار خوبی را برای گسترش فعالیتهای معنوی و مذهبی در آنها فراهم می‌کند ضمن اینکه گسترش فعالیت‌های فرهنگی در آنها نیز یک امر بسیار مطلوب است.

غلامی اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن ایام تعطیلات تابستانی لازم است برنامه‌ریزی مطلوبی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه صورت گیرد تا شهروندان به ویژه به ویژه دانش‌آموزان با شرکت در این فعالیت‌ها اوقات فراغت پربارتری داشته باشند.

وی یادآور شد: در این زمینه، افزایش امکانات آموزشی در امامزاده‌ها به ویژه امامزاده‌های شاخص یک امر مطلوب است و کمک می‌کند پتانسیل‌ها و قابلیت‌های آموزشی این اماکن ارتقا یابد.

غلامی افزود: تلاش خواهیم کرد در سال جدید، فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در امامزاده‌ها به ویژه امامزاده‌های شاخص افزایش یابد تا حجم و کیفیت فعالیت‌های فرهنگی ارتقا یابد.

وی اظهار امیدواری کرد: این امر به بهترین نحو محقق شود تا ظرفیت‌های فرهنگی و آموزشی بقاع متبرکه از نظر کمی و کیفی ارتقا یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما