تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۵۹
۰
کد مطلب : ۱۲۵۹۹

آستانه امام‌زاده عبدالله همدان به پروژه ملی تبدیل می‌شود

آستانه امام‌زاده عبدالله همدان به پروژه ملی تبدیل می‌شود
اماکن زیارتی: مدیر كل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: در سفر آتی رئیس جمهور به استان همدان، امام زاده عبدالله به عنوان یك پروژه ملی معرفی می‌شود.

حجت‌الاسلام علی محمد عبداللهی با بیان اینكه امام زاده عبدالله همدان از شاخص‌ترین امام زاده‌ها در سطح استان است، گفت: مجموعه امام زاده عبدالله (ع) با زیربنای پنج هزار مترمربع شامل دو طبقه یكی فوقانی كه محل خود امام زاده و شبستان‌ها می‌شود و طبقه زیرین كه شامل مجموعه بزرگ فرهنگی شامل آمفی‌تئاتر، پژوهشكده قرآنی، درمانگاه، قربانگاه و سایر مشخصه‌هایی است كه یك مجموعه فرهنگی داراست.

وی در مورد تكمیل پروژه امام‌زاده عبدالله گفت: قرار است در سفر فرهنگی آتی رئیس جمهور به استان همدان این امام‌زاده به عنوان یك پروژه ملی معرفی شده و بودجه ملی برای تكمیل و راه‌اندازی آن در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینكه مخارج زیادی برای تبدیل شدن امام‌زاده عبدالله به یك پروژه ملی نیاز است كه از عهده مجموعه اداره اوقاف استان بر نمی‌آید، اضافه كرد: از سال ۸۲ كه طرح این امام‌زاده شروع شده تا سال گذشته بالغ بر دو میلیارد تومان برای این امام‌زاده هزینه شده است.

وی تصریح كرد: چون بیش از این توانایی تكمیل كردن امام‌زاده را نداریم بناست تا در سفر آتی ریاست جمهور به استان همدان با رایزنی فرمانداری و استانداری بودجه‌ای برای اتمام و راه‌اندازی این بقعه متبركه اختصاص یابد.

وی در پایان گفت: در راستای خدمت ‌رسانی و سهولت رفت و آمد زوار به امام‌ زاده عبدالله برنامه‌ریزی شده تا طرحی از سوی اداره اوقاف شهرستان همدان و با همكاری شورای شهر و شهرداری همدان، در كمیسیون ماده پنج تصویب شود تا برای امام‌زاده عبدالله زیر گذر بسازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما