تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۸
۰
کد مطلب : ۱۳۹۵۶
توسط قائم مقام سازمان اوقاف کشور؛

آمار امامزادگان ایران اعلام شد

آمار امامزادگان ایران اعلام شد
جامعه: قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در کشور ۸‌ هزار و ۵۰۰ بقعه متبرکه امامزادگان و پیامبر وجود دارد که سالانه ۱۰۰ میلیون نفر به زیارت این خانه‌های نورانی می‌روند.

تقی رضایار پیش‌از‌ظهر دیروز در همایش یکروزه «هیئت امنای بقای متبرکه، مسئولان اجرایی و مربیان طرح نشاط معنوی» در سالن خاتم‌الانبیا(ص) رشت اظهار داشت: این تعداد بدون محاسبه زایران چهار مکان مقدس امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت عبدالعظیم(ع) و شاهچراغ است که متولی آنها ما نیستیم و مستقل از این آمار هستند.

وی با اشاره به تعداد زایران نوروزی در سال جاری تصریح کرد: در نوروز امسال ۳۵ میلیون زایر از امامزادگان و بقاع متبرکه دیدن کردند.

رضایار وجود ۹۰۰ بقعه متبرکه در گیلان را امتیاز بزرگی برای استان دانست و افزود: این بقعه‌ها از طرف خداوند برای ملت آخرالزمان ساماندهی شده و نقش خود را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، بیان داشت: به همین منظور توسط این بقعه‌ها باید مسایل فرهنگی در داخل دانشگاه، مدرسه، بازار و کارخانه را تنظیم کرد و با این راهبردی که مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند، اجرای این برنامه‌ها ضروری است.

رضایار با بیان اینکه از نظر ارائه آثار و برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه کشور ضعف وجود دارد، افزود: کراماتی که این بزرگان برای زائران دارند هنوز مکتوب نشده و اگر تمام آنها در کنار یکدیگر جمع‌آوری شوند بهترین ابعاد الگوی معنوی روحی و جسمی برای جوانان می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این مراسم گفت: درصدی از نذورات بقاع متبرکه برای کارها و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم میرحسینی اشکوری اظهار داشت: برخی از نیات واقفان مربوط به برنامه‌های فرهنگی و قرآنی بوده و وظیفه اوقاف با توجه به نیات واقفان، توسعه بقاع متبرکه است.

وی با اشاره به برگزاری بیش از یک‌هزار جلسه تفسیر قرآنی در رمضان سال گذشته گفت: امسال نیز دو طرح بزرگ را آغاز کردیم که یکی از آن طرح‌ها، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت بود.

میرحسینی اشکوری اجرای طرح نشاط معنوی را در ۷۲ بقاع متبرکه استان اعلام کرد و بیان داشت: در این برنامه‌ها ۵ هزار و ۸۹۰ نفر شرکت کردند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما