تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۲۱۵
محمد علی کشاورز:

ایمان رمز اصلی موفقیت فیلم‌های عاشورایی

به گزارش خیمه، این بازيگر و ‌پيشكسوت سينما و تلويزيون سينمای تاريخی را بهترين محمل برای آثار عاشورايی ذكر كرد و اظهار داشت: بدون ترديد ژانر تاريخی در سينما می‌تواند بهترين عرصه برای توليد فيلم‌های عاشورايی باشد. البته اين بدين معنا نيست كه از روايت‌های معاصر غفلت كنيم بلكه بعد از ساخت تعدادی آثار فاخر تاريخی كه بتواند تاريخ عاشورا را روايت كند بايد به دنبال اشاعه مفهوم در داستا‌ن‌های معاصر نيز باشيم.

محمد علی کشاورزافزود: معتقدم تا هنگامی كه سينما نتواند عاشورا را در وجه تاريخيش به بيننده منتقل كند نمی‌تواند داعيه انتقال مفهوم از طريق متون معاصر را داشته باشد، زيرا پرداخت ناصحيح از يك مفهوم تاريخی در داستانی امروزی باعث از بين رفتن اصل مفهوم می‌شود.

بازيگر فيلم «مادر» اصول فيلم عاشورايی را اينچنين ذكر كرد: اولين شزطی كه برای ساخت يك فيلم عاشورايی نياز است متن خوب است، چراكه فيلم‌های عاشورايی بيش از هر نكته‌ای محتاج فيلمنامه قوی هستند كه اين توجه را می‌توان به وضوح در فيلم «روز واقعه» مشاهده كرد.

وی افزود: متن عالمانه استاد «بيضايی» سبب شد اثری خلق شود كه تا به امروز اين كار (روز واقعه) به عنوان يك نمونه برای سينمای عاشورايی مثال زده شود، چراكه در اين فيلم دينی به هيچ وجه شعار مشاهده نمی‌شد؛ معضلی كه در زمان حال اكثر فيلم‌های دينی ما را فرا گرفته است. البته كارگردانی «شهرام اسدی» نيز در جای خود مثال‌زدنی بود.

بنا بر گزارش ایکنا، وی همچنين كيفيت كار بازيگری را نيز در رشد يك فيلم عاشورايی مهم دانست و متذكر شد: در چنين آثاری بايد از بازی‌های قوی نيز سود برد تا بتوان به واسطه كيفيت بازی خواست‌های فيلمنامه را محقق كرد، اما ذكر اين نكته را ضروری می‌دانم كه آن چيزی كه سبب شد بسياری از بازيگران به دعوت برای بازی در «روز واقعه» ‌پاسخ مثبت دهند تنها فيلمنامه «بيضايی» بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما