تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۱۹
۰
کد مطلب : ۱۲۱۷
یک کارگردان سینما:

فيلم عاشورايی به دليل معنای بسيار، مخاطبان زيادی را دربرمی‌گيرد

فيلم عاشورايی به دليل معنای بسيار، مخاطبان زيادی را دربرمی‌گيرد
به گزارش خیمه، این كارگردان سينما گفت: اين تصور اشتباه است كه بخواهيم فيلم عاشورايی را برای مخاطب خاص توليد كنيم؛ زيرا اين مفهوم به دليل وسعت معنا تمام اقشار جامعه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد كه اين گستردگی معنا می‌تواند عنصری برای جذب مخاطب در سينما باشد، البته به شرطی كه اصول حرفه‌‌ای در آن به شكلی شاخص رعايت شود.

شورجه افزود: ذكر اين نكته ضروری است كه بايد در توليد اين‌گونه آثار هزينه و وقت لازم مهيا باشد تا اثر بتواند جامه‌ی فاخر به خود بپوشاند و در اين عرصه از فيلم «روز واقعه» می‌توان به عنوان بهترين نمونه ياد كرد.

كارگردان فيلم «خلبان» به آثار سطحی تلويزيون با موضوع عاشورا اشاره كرد و افزود: متأسفانه در اين عرصه تلويزيون تا حد چشمگيری كم‌كاری داشته‌است و اين نقصان را ما در آثار سيما به وضوح مشاهده می‌كنيم؛ زيرا آثار نه تنها از لحاظ فنی شرايط لازم را دارا نيستند، بلكه از لحاظ مفهومی نيز به سوی كليشه پيش می‌روند.

وی در توضيح بيشتر اين نقيصه گفت: در صورتی‌كه مفهوم عاشورا به دليل وسعت معنا توانايی پرداخت در تمامی ژانر‌ها را دارا است هنوز مشكل ساخت و تكراری بودن موضوع سريال‌ها و فيلم‌ها را با مفهوم عاشورا در سيما شاهد هستيم و رفع اين نقصان به عهده مسؤولان سيما است كه می‌توانند با سفارش ساخت آثار شاخص در زمان مناسب اين سطحی‌نگری را برطرف كنند.

بنا بر گزارش ایکنا، شورجه خاطر نشان كرد: امام راحل به صراحت اعلام كردند «كه اين محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است»، پس نمی‌توان اين حماسه را مختص شيعيان محسوب كنيم؛ زيرا قيام حسين‌بن علی(ع) راهی نجات‌بخش برای تمامی انسان‌ها از هر دين و نژادی است و سينما نيز به عنوان يك ابزار فرهنگی و هنری می‌تواند بهترين سود را از اين دريای بيكران ببرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما