تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۱۲
۰
کد مطلب : ۱۲۲۰۲
حجت‌الاسلام قاضی‌عسكر:

كميته‌ كارشناسی درباره مشكلات موجود در حوزه عتبات عاليات تشكيل شود

كميته‌ كارشناسی درباره مشكلات موجود در حوزه عتبات عاليات تشكيل شود
در سومين جلسه كميته عتبات عاليات و سوريه كه با حضور حجت‌الاسلام سيدعلی قاضی عسكر نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت، علی ليالی، رئيس سازمان حج و زيارت، معاونان و مديران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زيارت برگزار شد، مشكلات و مسائل مختلف در حوزه عتبات عاليات و سوريه مورد بررسی قرار گرفت و راهكارهای مناسب نيز در اين زمينه ارائه شد.

در اين نشست حجت‌الاسلام قاضی عسكر، با پر اهميت خواندن تشكيل جلسات كميته عتبات گفت:‌ برگزاری مستمر كميته عتبات و سوريه موجب می‌شود تا از اين طريق مشكلات موجود در اين بخش در زمان سريع حل و فصل شود.

همچنين معطلی زائران ايرانی در مرز بازرگان از جمله موارد مطرح شده در اين جلسه بود كه علی ليالی، رئيس سازمان حج و زيارت، در اين‌باره اظهار كرد: با ارائه گزارش مكتوب در زمينه معطلی زائران در مرز بازرگان و مشكلات آن‌ها به مراجع مربوطه در حال پيگيری موضوع هستيم.

ليالی در زمينه رعايت اخلاق و شئونات اسلامی در كاروان‌ها تأكيد كرد: رعايت اصول و ارزش‌های اخلاقی از اصول مهم لازم‌الرعايه در كاروا‌ن‌هاست و اين مسئله مستلزم يک كار تربيتی ــ آموزشی است.

همچنين ترد زائران انفرادی و غير مجاز، مسئله مواد مخدر و برخوردهای تبعيض‌آميز و خشن برخی ماموران عراقی با زائران ايرانی از ديگر مواردی بود كه در اين جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت بيان كرد: كميته‌ای كارشناسی می‌بايست در خصوص مشكلات موجود در حوزه عتبات عراق تشكيل شود و مشكلات زائران ايرانی در عراق را مورد بررسی قرار داده و ضمن ارائه راهكارهايی درباره آن‌ها توسط كارشناسان، اين مشكلات را به گروه اعزامی كه قرار است برای بررسی مشكلات زائران به عراق اعزام شوند، منعكس كنند.

يادآوری می‌شود، دومين نشست كانون انديشه حج نيز با حضور نماينده ولی فقيه و سرپرست حجاج ايرانی و جمعی از صاحب‌نظران، انديشمندان و مسئولان فرهنگی كشور و معاونان بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد كه در اين نشست گزارش طرح مطالعاتی تحليل محتوای پيام‌ها و بيانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب ارائه شد.

بررسی سند چشم‌انداز حج در افق ۱۴۰۴ به عنوان ديگر دستور اين نشست مورد بررسی و بحث و نظر اعضاء قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما