تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۱۷
۰
کد مطلب : ۱۱۲۵۳

حق حاکمیت است که در در سفر عتبات زمینه رضایت زائرین را فراهم کند

حق حاکمیت است که در در سفر عتبات زمینه رضایت زائرین را فراهم کند
علی لیالی که روز سه شنبه در اولین جلسه با معاونت عتبات و اعضای هیئت مدیره شرکت مرکزی کارگزاران سراسر ایران (شمسا) سخن می‌گفت ، اهمیت پرداختن به مسائل سفر به عتبات عالیات عراق را با اهمیت تر از حج و عمره عنوان کرد.

او نهادینه شدن سفرهای حج و عمره، مظلومیت امام حسین (ع) و تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه زائران اباعبدالله الحسین (ع) باید در بهترین شرایط باشند به عنوان دلایل مهم تر بودن سفر عتبات عراق بر شمرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه آموزش، ساماندهی و سرویس‌دهی از مرحله جذب زائران عتبات تا انتقال آنها به عراق از دغدغه‌های اصلی سازمان است از همه مدیران سازمان مرکزی و استان‌ها خواست که بیش از گذشته به حوزه عتبات عالیات توجه داشته باشند. لیالی آموزش به زائران عتبات و نظارت و بازرسی میدانی را جزء حقوق حاکمیت دانست و افزود که اعمال بازرسی در هر کار اجرایی فسادهای اجتماعی را کاهش می‌دهد.

او با اشاره به اینکه شرکت شمسا موسسه اقتصادی نیست و بلکه برخاسته از سازمان حج و زیارت و برای انجام مأموریتی مشخص است، بر انجام بازرسی از عملکرد شمسا در ایران و عراق و مدیرانی که از سوی سازمان انتخاب و اعزام می‌شوند تأکید کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت به معاونت عتبات و شرکت شمسا مأموریت داد که مشکلات سفرهای عتبات در ایران و عراق را دست بندی کنند تا در جلسات نوبه ای آینده برای رفع آنها اقدام شود .
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما