تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۸
۰
کد مطلب : ۱۲۲۲۴

توسعه گردشگری مذهبی در قم باید مورد توجه باشد

توسعه گردشگری مذهبی در قم باید مورد توجه باشد
حجت الاسلام محمد حسین موسی‌پور در دیدار معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و مدیرکل جدید این سازمان در استان گفت: توقع و انتظار از حوزه گردشگری دینی در قم به دلیل ظرفیت‌ها و اقتضائات این استان بسیار بالاست و توجه به سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری و صنایع دستی، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی را در پی دارد.

موسی‌پور با اشاره به ظرفیت‌های قم از وجود بارگاه حضرت معصومه‌(س) ،مسجد مقدس جمکران، حوزه علمیه، بقاع متبرکه و حضور علما و شخصیت‌های تأثیرگذار به عنوان ذخایر و گنجینه‌های ارزشمند معنوی و فرهنگی نام برد و افزود: وجود این جاذبه‌های معنوی دینی در جذب گردشگر مذهبی در قم بسیار مهم و موثر بوده و هست.

او با بیان این که سرمایه‌گذاری در توسعه توریسم مذهبی تنها سرمایه‌گذاری برای قم نیست؛ به فواید و آثار این سرمایه‌گذاری در کشور اشاره و ادامه داد: توسعه گردشگری در این استان می‌تواند در افزایش فضای معنوی و ارزشی در کل کشور موثر و مفید باشد.

استاندار قم گفت: باید قم به لحاظ داشته‌ها و توانمندی‌های کم نظیر آن، مورد توجه و حمایت ویژه مسئولان ملی گردشگری قرار گیرد.

او با اشاره به انتصاب مدیرکل جدید سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان‌، تدوین برنامه‌ای مدون و جامع برای توسعه آتی حوزه گردشگری در استان را خواستار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما