تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۰۹
۰
کد مطلب : ۱۲۴۵۲

پیش بینی رشد 10 تا 20 درصدی حضور زائرین در ایام نوروز در مشهد

پیش بینی رشد 10 تا 20 درصدی حضور زائرین در ایام نوروز در مشهد
ضرابی، مدیرکل روابط عمومی آستان قدس گفت: مشهد به لحاظ شهری به دو قسمت شهری و بافت فرسوده تبدیل شده است که ۹۵ درصد زائران در بافت فرسوده ۳۳۷ هکتاری اسکان می‌یابند.

او تاکید کرد: در این منطقه جمعیتی بالغ بر ۵۴ هزار نفر مجاور اسکان دارند که علاوه بر این جمعیت ۵۰۰ هزار نفری زائرین نیز در این محدوده به دلیل نزدیکی به حرم مطهر رضوی اقامت می‌کنند که متاسفانه تمهیدات لازم برای این منطقه به دلیل بافت فرسوده آن صورت نگرفته است، به عنوان مثال در صورت وقوع حریق به دلیل کم عرض بودن معابر امکان اطفای حریق با وسائل اتش نشانی نیست.

او با اشاره به پیش بینی رشد ۱۰ تا ۲۰ درصدی حضور زائرین در ایام نوروز گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی شرکت‌های رجا، ۶۵ درصد بلیت‌ها فروخته شده مربوط به مشهد است اما آمار دقیقی در این رابطه وجود ندارد.

ضرابی با اشاره به اینکه روزانه ۸۶ هزار مشعل روشن در حرم رضوی روشن است، تاکید کرد: در ایام میلاد تعداد چراغ‌ها و مشعل‌های روشن حرم رضوی در حدود دو برابر می شود و امسال در نظر داریم این تعداد را به ۲۰۰ هزار عدد برسانیم.

او با اشاره به توسعه ۹۰۰ هزار متر مربعی فضای حرم رضوی گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر به زائرین در حدود ۲۵۰۰ نفر از خدمه در اماکن متبرکه حرم به خدمت رسانی به صورت ۲۴ ساعته مشغول خواهند بود همچنین ۳۰۰ هزار متر مربع از فضای صحن های حرم رضوی (ع) در این ایام مفروش خواهد شد و در زمان سال تحویل در صورت افزایش حجم زائرین مقدار فضای فرش شده تا ۱۰۰ هزار متر مربع دیگر افزایش می‌يابد.

ضرابی با اشاره به پذیرایی روزانه شش هزار نفر در مهمانسرای آستان قدس رضوی تاکید کرد: با اجرای طرح توسعه مهمان سرای آستان قدس رضوی در آینده‌ای نزدیک شاهد پذیرایی روزانه ۱۵ هزار نفر در مهمانسرای حضرت خواهیم بود.

او پخش مراسم ایام نوروز حرم را از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی در ایام نوروز امسال عنوان و تاکید کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان صدا و سیمای کشور امسال علاوه بر برنامه‌های نوروزی صدا و سیما، مراسم حرم مطهر رضوی و برنامه‌های آستان قدس رضوی نیز از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد .

وی افزود: البته در سال‌های گذشته در پخش مراسم حرم رضوی از سوی صدا و سیما کشور کم لطفی‌هایی صورت گرفته که با توصیه‌های مقام معظم رهبری و تغییر نگاه آستان قدس رضوی در ساخت برنامه‌های رسانه‌ای، امسال چهره متفاوتی از برنامه‌های آستان قدس در معرض دید علاقه‌مندان سراسر کشور قرار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما