تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۰:۵۷
۱
کد مطلب : ۱۳۲۰

نمايش خرابه شام از سوي فرزندان طلاب در قم اجرا شد

به گزارش خیمه، استاد حوزه علميه خواهران قم هدف از اجراي اين نمايش را ايجاد فرهنگ هنر ديني در جامعه خواند و تصريح كرد: جامعه نيازمند شناخت اهل بيت(ع) است و طلاب و روحانيان با تبيين فرهنگ هنر ديني نقش مهمي در هدايت نوجوانان و جوانان به سوي ارزش‌هاي مكتب تشيع و آشنايي آنان با اهل بيت(ع) دارند.
 
خديجه ملكان با اشاره به ضرورت تلفيق هنر و دين براي ارائه ارزش‌هاي ديني در  جامعه گفت: بر اساس سخنان رهبر معظم انقلاب مبني بر ارائه سخن دين در قالب‌هاي نو و جايگاه ويژه هنر در اديان به ويژه اسلام، تلفيق هنر و دين ضروري به نظر مي‌رسد. 

وي افزود: هنر تأثير فراواني در روح و جان انسان‌ها دارد و خانواده‌ها به ويژه خانواده طلاب بايد با توجه به حساسيت تربيت فرزندان خود در شرايط كنوني جامعه، براي
 ارائه آگاهي‌هاي به روز همراه با ارزش‌هاي ديني به آن‌ها تلاش كنند. 

مسؤول نمايش خرابه شام دوره نوجواني را از دوران حساس زندگي فرزندان دانست و اظهار داشت: متأسفانه رسانه‌ها و ابزارهاي علمي نتوانسته‌اند در ارائه اطلاعات به قشر نوجوان موفق باشند و توليدات رسانه‌‌اي نوجوانان را از نظر آگاهي ‌رساني و فرهنگ ‌سازي اقناع نمي‌كند. 

وي در ادامه وظيفه طلاب و روحانيان به عنوان فرهنگ ‌سازان جامعه را ايجاد فضايي معنوي و ديني همراه با اطلاعات علمي روزآمد در قالب هنر، براي پيشگيري از خطرات موجود در ميان اقشار جامعه از جمله نوجوانان دانست. 

گفتني است، نمايش خرابه شام همزمان با ايام سوگواري ابا عبدالله الحسين(ع) از سوي جمعي از فرزندان دختر طلاب در قم اجرا شد.







نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما