تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۵
۰
کد مطلب : ۱۴۰۸۴

محروميت مصر از درآمد زایران اماکن مقدس منتسب به اهل‏بيت(ع)

مقام راس الحسین
مقام راس الحسین
جهان: مخالفت وزارت گردشگری مصر با بازدید زایران اماکن مقدس در مصر، با انتقاد بالغ بر ۱۰۰ نفر از شخصیت‌های مختلف شیعه از کشورهای ایران، عربستان، پاکستان، افغانستان، امریکا، عراق و... مواجه شده است.

این طرح که پیش از این با تلاش‌های «محمد الدرینی» فعال حقوقی مصری در جلب موافقت وزیر سابق گردشگری این کشور یعنی ممدوح البلتاجی در حال اجرایی شدن بود، متوقف شد.

محمد الدرينى در این رابطه اظهار داشت: این طرح که با استقبال وزیر گردشگری سابق مصر مواجه بود می‌توانست سالانه بیش از ۱میلیون توریست را در قالب زایران اماکن مقدس به این کشور روانه کند.

گفته می‌شود عربستان با این طرح که به زعم خود روشی برای شرک محسوب می‌شود، مخالفت کرده است و از مصر خواسته است تا از اجرای آن جلوگیری کند.

بر اساس مدارک و روایات، از مشهورترین‌ نوادگان‌ مستقیم‌ و غیرمستقیم‌ پیامبر اسلام‌(ص‌) ‌که‌ به‌ مصر آمده‌ و در آنجا مدفون شده‌اند می‌توان به امام‌ حسین‌(ع‌) ‌که‌ اگرچه‌ بدن‌ شریف‌ آن‌ حضرت‌ در کربلا دفن‌ است؛‌ اما سر مطهر ایشان‌ بعدا به‌ مصر برده‌ شده‌ و درجایی‌ که‌ امروز راس‌الحسین‌(ع‌) نامیده‌ می‌شود و مسجد و زیارتگاه‌ بزرگی‌است‌ دفن‌ می‌باشد، اشاره کرد.

علاوه‌ براین‌ گفته‌ می‌شود که‌ از نوادگان ‌پسری‌ پیامبر(ص‌) بدن‌ حضرت‌ امام‌ زین‌العابدین‌(ع‌) و نیز سر زید فرزند امام محمدباقر‌‌(ع‌) و زیدالابلج‌ فرزند امام‌حسن‌ مجتبی‌‌(ع‌) و حسن‌ الانوار و ابراهیم‌ از نوادگان‌ آن ‌حضرت‌ نیز اکنون‌ در مصر دفن‌ هستند‌.

همچنین اعتقاد بر این است که از نوادگان‌ دختری‌ پیامبر‌(ص‌) نیز حضرت‌ زینب‌(س‌) دختر اما م علی‌‌(ع‌)، فاطمه‌ النبویه‌ و سکینه‌ از دختران‌ امام‌ حسین‌(ع‌)،‌ عایشه‌ دختر امام‌ صادق‌(ع‌)‌، رقیه‌ دختر امام‌ موسی کاظم‌(ع‌) و نفیسه‌ از نوادگان‌ امام‌ حسن‌ مجتبی‌(ع‌)‌ در مصر مدفون‌ هستند.

اگرچه‌ در برخی‌ از موارد یاد شده‌ برخی‌ اختلافات‌ تاریخی ‌وجود دارد؛ اما بدون‌ تردید مردم‌ مصر امروزه‌ با عشق‌ و علاقه‌ خاصی‌ به‌ اهل‌بیت‌ و پیغمبر‌(ص‌) و فرزندان‌ امام‌ علی‌(ع‌) ‌و فاطمه‌الزهرا‌(س‌) می‌نگرند‌. این‌ عشق‌ و علاقه‌ را از ازدحام‌ مساجد و زیارتگاههای‌ آنها از جمله‌ مسجد امام حسین‌‌(ع‌) و زیارتگاه‌ راس‌الحسین‌‌(ع‌)، مسجد و زیارتگاه‌ حضرت‌زینب(س‌) و مسجد و زیارتگاه‌ سیده‌ نفیسه‌ به‌ خوبی‌ می‌توان‌ دریافت‌.
مرجع : ابنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما