تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۱
۰
کد مطلب : ۱۴۱۰۷

مستندات چاه عريضه‌نويسی مسجد جمكران منتشر می‌شود

مستندات چاه عريضه‌نويسی مسجد جمكران منتشر می‌شود
فرهنگ: مستندات چاه عريضه‌نويسی مسجد جمكران با هدف پاسخگويی به شبهات مطرح شده در اين زمينه همزمان با هفدهمين روز ماه رمضان؛ سال روز تاسيس اين مسجد منتشر می‌شود.

ابراهيم صدوقی، مدير روابط عمومی مسجد جمكران با اعلام اين مطلب گفت: مسجد مقدس جمكران از ديرباز مورد توجه و عنايت بزرگان دين بوده است و با مشيت و لطف الهی همواره بر مشتاقان اين مسجد عظيم القدر اضافه خواهدشد.

وی افزود: با گذشت سال‌ها پس از ساخت اين مسجد و عنايات ويژه حضرت ولی عصر(عج) به اين مكان شريف هر ساله اين مسجد، ميزبان خيل منتظران و مشتاقان فرهنگ متعالی انتظار و مهدويت است.

براساس اين گزارش به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمكران، مدير روابط عمومی مسجد مقدس جمكران اظهار كرد: چاه عريضه يكی از بخش‌هايی است كه در مسجد مقدس جمكران همچون بعضی ديگر از مساجد كهن ايران از ديرباز وجود داشته است، ويژگی و اهميت خاصی ندارد و ارتباط دادن آن با جايگاه و قداست اصل مسجد مقدس جمكران مردود است.

وی گفت: در طول سال، بخشی از زایران مسجد مقدس جمكران با توجه با آداب عريضه‌نويسی به امام
عصر خود متوسل شده و خواسته‌های خود را به درگاه خدواند متعال عرضه می‌دارند كه بهترين مویّد مفهوم و معنی آن، توجه به ترجمه متن عريضه است.

صدوقی با اعلام اين مطلب كه ذات عريضه‌نويسی در شرح سيره و منش علمای بزرگ شيعه و كتب ادعيه معتبر همچون مفاتيح الجنان به آن اشاره شده است گفت: متاسفانه به دليل عدم شناخت صحيح برخی افراد ناآگاه و بعضا مغرض با فرهنگ توسل و يا دشمنان فرهنگ ارزشمند و قدرتمند انتظار، اين چاه و عريضه‌نويسی مردم مورد حملات رسانه‌ای بسياری شده است.

وی عنوان كرد: عمق حملات ناآگانه درباره اين چاه به حدی رسيده است كه برخی از فعالان سياسی در رسانه‌های بيگانه و معاند با نظام مقدس جمهوری اسلامی با نگاهی نامتناسب به اين موضوع سعی در ايجاد هجمه و به خيال خود تخريب همه جانبه مفاهيم اسلامی دارند.

صدوقی يادآور شد: متوليان مسجد مقدس جمكران در راستای روشنگری افكار عمومی درباره اين چاه در روز ۱۷ رمضان همزمان با سال روز تأسيس مسجد مقدس جمكران به امر حضرت ولی‌عصر(عج) (ششم شهريورماه) سند مهمی را در اين زمينه منتشر خواهد كرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما