تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۲۷
۰
کد مطلب : ۱۴۶
جانشين معاون فرهنگی وزارت اطلاعات:

عدم اطلاع‌رسانی مناسب موجب رواج خرافه‌گريی است

به گزارش خیمه، سومين همايش آموزشی _ توجيهی حراست سازمان تبليغات اسلامی، باعنوان «عرفان‌های دروغين» با حضور 70 نفر از مديران و كارشناسان مشاغل حساس در محل سالن اجتماعات دانشكده ارتباطات موسسه آموزش عالی سوره برگزار شد.

در اين همايش «الهی» جانشين معاون فرهنگی وزارت اطلاعات با اشاره به دستورالعمل مقام معظم رهبری در سال 83 به برخی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و امنيتی از جمله سازمان تبليغات اسلامی و وزارت اطلاعات مبنی بر لزوم برخورد قاطع با مراكز اشاعه خرافات در جامعه، به بیان برخی از دلايل اصلی شكل‌گيری عرفان‌های كاذب در سال‌های اخير پرداخت.

وی گفت: گرايش‌های سنتی مذهبی مردم، نبود اطلاع‌رسانی مناسب توسط روحانيون و مبلغان مطلع و عالم به موضوع، ساده لوحی برخی افراد در پذيرش امور خرافی از دلايل اصلی رواج خرافه‌گرايی در جامعه است.

الهی، وجود برخی مشكلات خانوادگی نظير بيماری‌های لاعلاج، انتشار كتاب‌ها و فيلم‌های انحرافی و حمايت‌های سياسی و مالی بيگانگان و دشمنان نظام از مروجان خرافات را از ديگر دلايل رواج عرفان‌های دروغين عنوان كرد.

جانشين معاون فرهنگی وزارت اطلاعات به برخی اقدامات وزارت اطلاعات در مبارزه با اين‌گونه توطئه‌ها كه با هدف تضعيف مذهب رسمی كشور در براندازی نرم نظام مقدس اسلامی طراحی و رهبری می‌شود اشاره كرد.

به گزارش عمومی سازمان تبليغات اسلامی، در پايان اين مراسم فيلمی باعنوان «مدعيان دروغين» برای حاضران نمايش داده شد تا حاضران با بعضی از شيوه‌ها و شگردهای افراد شياد و فريبكار در ترويج خرافات آشنا شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما