تاریخ انتشار
شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۰
۰
کد مطلب : ۱۴۶۹۵

بازدید حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر از آشپزخانه‌های مرکزی حجاج در مدينه

بازدید حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر از آشپزخانه‌های مرکزی حجاج در مدينه
جهان: حجت‌الاسلام والمسلمين قاضی‌عسکر - نماينده ولی فقيه و سرپرست حجاج ايرانی جمعه، هفتم آبان‌ماه از آشپزخانه‌های مرکزی حجاج ايرانی در مدينه بازدید و نکات لازم را به مديران اين آشپزخانه‌ها گوشزد کرد.

در اين بازديد، مديران دو آشپزخانه دخيل و ذين گزارش کاملی از نحوه فعاليت مجموعه تحت مديريت خود به حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر و هيئت همراه ارائه کردند.

در اين ديدار که علی ليالی - رييس سازمان حج و زيارت - نيز حضور داشت، حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر تصريح کرد: کليه فعاليت‌های ما چه در بخش آشپزی و چه در بخش مسکن يا ساير بخش‌ها بايد کاملا شفاف توضيح داده شود و هر کدام در يک کتابچه جداگانه جمع‌آوری شود تا بتوانيم اين تجربيات را در اختيار متقاضيان و بعثه‌های کشورهای ديگر قرار دهيم.

او در خصوص نيروی انسانی فعال در آشپزخانه‌ها نيز گفت: انتخاب و استفاده از نيروها بايد به گونه‌ای باشد که نيروهای کيفی از دست نروند و با آموزش مستمر بتوانيم در مقاطع زمانی مناسب از نيروهای تازه‌نفس و در عين حال کارآمد استفاده کنيم.

نماينده ولی فقيه و سرپرست حجاج ايرانی با تأکيد بر ضرورت تنوع غذايی حجاج گفت: با وجود کيفيت عالی غذاهای طبخ‌شده، گاهی اوقات به دليل نبود تنوع غذايی از سوي برخی زایران مورد رضايت قرار نمی‌گيرد.

وی همچنين در مورد تهيه اقلام مورد نياز آشپزخانه‌ها گفت: چنان‌چه در ايران اقلام باکيفيت و مرغوب داريم، اولويت با تهيه کالاها از ايران است؛ در غير اين صورت بايد بهترين مواد غذايی برای طبخ غذا در آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار گيرد.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر در اين ديدار از بخش‌های مختلف اين دو آشپرخانه شامل قسمت آماده‌سازی، خورش، طبخ برنج، سوپ، دورچين و سبزيجات، بوجاری برنج، بخش تهيه کباب و شست‌وشو ديدن کرد.

آشپرخانه دخيل در ايام پيک روزانه در هر وعده برای ۲۰هزار نفر و آشپزخانه ذين نيز در هر وعده برای ۱۴هزار نفر غذا تهيه می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما