تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۵
۰
کد مطلب : ۱۴۷۴۶

بازبینی اثر منتشر نشده «برقعی» توسط «موسوی گرمارودی»

بازبینی اثر منتشر نشده «برقعی» توسط «موسوی گرمارودی»
فرهنگ: «سید حمیدرضا برقعی» اثر جدیدی را با مضامین آیینی و مذهبی در دست انتشار دارد که هم‌اکنون نیز اشعار این مجموعه را در اختیار استادان این حوزه قرار داده تا بدین ترتیب به نحو بهتری منتشر شود.

برقعی در همین رابطه گفت: کتاب شعر جدیدی با مضامین آیینی و مدح اهل بیت(ع) در شرف انتشار است که هنوز عنوان خوبی برای آن انتخاب نشده است. در این کتاب برخلاف کتاب گذشته‌ام علاوه بر مضامین آیینی و مدح و منقبت اهل بیت (ع) موضوعات آزاد و عاشقانه را نیز در خود دارد. در حال حاضر این سروده‌ها در اختیار اساتید و صاحب‌نظرانی مانند محمدعلی مجاهدی؛ از شاعران آیینی و سید مهدی حسینی؛ استاد دانشگاه قم قرا داده‌ام تا آن‌ها را از منظر کیفی ارزیابی کنند.

به گفته او این اثر در آینده نیز به دست علی موسوی گرمارودی؛ از شاعران صاحب‌نظر عرصه ادب آیینی، خواهد رسید تا او نیز نظر خود را در رابطه با این اشعار بیان کند.

برقعی در ادامه گفت: سعی کردم در این اثر جدید از قالب‌های متنوعی را تجربه کنم از این جهت قالب‌هایی چون غزل، چهارپاره، بحر طویل، مثنوی، قصیده، دوبیتی و رباعی را در کتاب خود آورده‌ام.

برقعی از دیگر فعالیت‌های خود در این مدت گفت و افزود: در زمینه تألیف درصدد جمع‌آوری و نگارش مجموعه کتاب ۶ جلدی با همکاری جواد محمد زمانی هستم. این اثر که به سفارش انتشارات امیر کبیر تألیف می‌شود به معرفی شاعران آیینی بعد از انقلاب می‌پردازد. اثر جدید حدود ۲۰ مجموعه است که در هر کتاب به ۲ تا ۳ شاعر اختصاص می‌یابد. در این مجموعه زندگی‌نامه، شیوه شاعری این شاعران و اشعاری از آنها به عنوان نمونه ذکر می‌شود تا مخاطب آگاهی اجمالی‌ را در خصوص شعر آن‌ها بیابد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما