تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۸
۳
۰
کد مطلب : ۱۴۷۷۴

دکتر زرگری نژاد به کما رفت

دکتر زرگری نژاد به کما رفت
جامعه: دکتر غلامحسین زرگری نژاد،‌ استاد تاریخ دانشگاه ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران،‌ که به دلیل بیماری در بیمارستان فیروزگر بستری بود، به کما رفت.

این نویسنده و پژوهشگر، کتب و مقالات بسیاری در زمینه تاریخ بعد از اسلام و تاریخ معاصر دارد.

وی که متولد سال ۱۳۲۹ در شهرستان بجنورد است، در سال ۱۳۵۲ به دانشكده ادبيات و علوم انسانی دانشگاه تهران يافت. در سال ۱۳۵۷ دوره تحصيل ليسانس خود را به پايان برد و بلافاصله در آزمون ورودی كارشناسی ارشد تاريخ شركت كرد و به ادامه تحصيل در اين دوره پرداخت. پس از اتمام اين دوره در آزمون دكتری دانشگاه تربيت مدرس قبول شد و در سال ۱۳۷۲ درجه دكترای تخصصی تاريخ را از اين دانشگاه دريافت کرد.

دكتر زرگری‌نژاد همزمان با تحصيل در دوره كارشناسی ارشد در آموزش و پرورش زادگاهش به تدريس اشتغال داشت. او سپس از بجنورد به تهران انتقال يافت و به مدت سه سال مدير گروه تاريخ در سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی درسی وزارت آموزش و پرورش بود‌.

وی در سال ۱۳۶۴ به دانشكده روابط بين الملل وزارت خارجه منتقل شد و به مدت سه سال نيز در آن دانشكده به تدريس تاريخ ديپلماسی و تاريخ اسلام و انديشه‌های سياسی در اسلام و ايران پرداخت.

زرگری‌نژاد در سال ۱۳۷۳ به گروه تاريخ دانشگاه تهران پيوست و از آن زمان تاكنون به تدريس در گروه تاريخ دانشكده ادبيات و علوم انسانی دانشگاه تهران مشغول است.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با خیمه به تفسیر و تحلیل یکی کتب خود با عنوان «نهضت امام حسين و قيام کربلا» پرداخت. این کتاب شرح واقعه عاشورا و کربلا از منظری تاريخی، تحقيقی و پژوهشی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

راحيل زرگري نژاد
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشيد
من دختر دكتر زرگري نژاد هستم و با ديدن خبر نادرست شما به شدت متعجب شدم... پدر من سكته مغزي داشتن و الان در بيمارستان فيروزگر در آي سي يو بستري هستند و هوشياري كامل دارن من نمي دونم اين خبر از كجا به دست شما رسيده كه پدرم در كما هستند لطفا خبر را تصحيح نماييد!
متشكرم
زرگري نژاد
الیاس پهلوان
Germany
سلام
انشاءالله که هرچه زودتر آقای دکتر زرگر نژاد بهبودی یابند.
http://gerivan.blogfa.com
محمدرضا ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
دکتر زرگری نژاد استاد راهنمای بنده بوده اند و من آثار مهم ایشان را به دقت مطالعه کرده ام. ایشان عالم ترین استاد تاریخ صدر اسلام در ایران هستند و به خطر افتادن سلامتی ایشان ضایعه ای جبران ناپذیر و بسیار متاثر کننده است.
لطفا خبر نادرست خود را طبق اطلاع دختر محترم ایشان تصحیح بفرمایید و برای اطمینان نیز می توانید از گروه تاریخ دانشگاه تهران یا شهید بهشتی در این مورد جویا شوید.
با احترام به خانواده گرامی استاد و به امید بهبودی کامل و هرچه سریع تر ایشان.