تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۲
۰
کد مطلب : ۱۴۷۸۴

انتخابات كانون مداحان اردبيل ۵ آذر برگزار می‌شود

انتخابات كانون مداحان اردبيل ۵ آذر برگزار می‌شود
ایران‌زمین: مديركل تبليغات اسلامی استان اردبيل، ۱۶ آبان‌ماه، گفت: انتخابات كانون مداحان اردبيل يك هفته زودتر از مهلت مقرر كشوری، ۵ آذرماه سال جاری در اردبيل برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌كل تبليغات اسلامی اردبيل، حجت‌الاسلام والمسلمين «مهدی ستوده» مديركل تبليغات اسلامی استان اردبيل، با اعلام اين خبر گفت: قرار است ۱۲ آذر‌ماه دومين دوره انتخابات كانون مداحان و شعرای كشور برگزار شود اما در اردبيل اين انتخابات يك هفته زودتر از موسم كشوری در اردبيل برگزار می‌شود.

وی با بيان اين‌كه تمهيدات لازم برای برگزاری مناسب و شايسته اين انتخابات ايجاد شده، تصريح كرد: تاكنون شخصيت‌های بزرگ و شايسته مداحی استان اعلام كانديداتوری كردند و قرار است از بين كانديداها منتخبان برگزيده شده و برای چهار سال متولی امور مربوط به مداحی‌ها و شعرهای مذهبی شوند.

مديركل تبليغات اسلامی استان اردبيل با يادآوری اين‌كه يكی از برنامه‌های اساسی كانون مداحان پالايش شعرها و مرثيه‌سرايی‌ها است، افزود: هدف از شكل‌گيری كانون آسيب‌زدايی و خرافه‌زدايی از بحث عزاداری‌هاست كه متأسفانه در برخی مناطق رواج روز افزون پيدا كرده است.

ستوده به برخی ويژگی‌های كانديداها نيز اشاره كرد و افزود: سطح سواد افراد كانديدا نبايد كمتر از ديپلم بوده و ميانگين ۲۲ تا ۶۰ سال نيز بايد رعايت شود.

وی با يادآوری اين كه هم‌اكنون بيش از يك هزار و ۲۰۰ نفر در استان اردبيل عضو اين كانون هستند گفت: تنها در مركز استان اردبيل ۶۰۰ مداح و شاعر عضو كانون مداحان و شعرا هستند.

مديركل تبليغات اسلامی استان اردبيل سابقه اين استان را در ارادت به اهل بيت شعر و شاعری يادآور شد و افزود: از ديرباز اردبيل در شعرهای عاشورايی و آئينی و همچنين مداحی‌ها زبانزد عام و خاص بوده به‌ط‌وری كه در كنگره شعر عاشورايی ۱۴۸ اثر ارسالی مربوط به استان اردبيل است.

ستوده در مورد آمادگی اين سازمان برای استقبال از ماه محرم اظهار كرد: عزاداری مردم اردبيل به صورت غير رسمی از ۹ ذيحجه و به صورت رسمی بعد از عيد سعيد غدير خم آغاز می‌شود و ما امسال شاهد برگزاری آئين استقبال از ماه محرم به شكل گستره در سطح استان اردبيل خواهيم بود.

مديركل تبليغات اسلامی استان اردبيل ساماندهی مساجد، دستجات عزاداری، پر محتوا كردن عزاداری‌ها و اعزام روحانيان را به روستاها و مناطق دور افتاده يادآور شد و افزود: با همكاری حوزه علميه، اداره‌كل تبليغات اسلامی و اوقاف و امورخيريه، دفتر تبليغات اسلامی قم، همه ساله بيش از۸۵۰روحانی به عنوان مبلغ در مناطق مختلف استان اردبيل حضور پيدا می‌كنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما