تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۶
۰
کد مطلب : ۱۴۹۷۷

آلبوم عاشورایی «۷۲» منتشر می‌شود

آلبوم عاشورایی «۷۲» منتشر می‌شود
فرهنگ: آلبوم عاشورایی «۷۲» با بیان موسیقایی از حوادث آن دوران با کلام بیان فارسی‌ـ‌عربی از سوی مرکز موسیقی حوزه‌ هنری منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حوزه‌هنری، آلبوم عاشورایی «۷۲» در برگیرنده ۶ آهنگ ترانه به آهنگسازی و تنظیم رسول رسولی و خوانندگی مرتضی آل‌کثیر است که هر یک از آهنگ‌ترانه‌های این اثر بیان موسیقایی از روایت عاشورا دارد.

«وداع» به خوانندگی مهدی المؤمن، «آبروی آب»، «ماه تشنه لب»، «اندوه صحرا»، «قیام خورشید» و «گلوی فرات» عنوان هریک از قطعات این آلبوم است.

این آلبوم به صورت دوزبانه و به منظور تاثیرگذاری بیشتر و نزدیکی بیان و تصویر‌سازی موسیقی با وقایع عاشورا فارسی–عربی اجرا شده و افکت‌های موسیقایی این اثر به انتقال مفهوم کلام و موسیقی به مخاطب کمک می‌کند.

این اثر ساختاری ایرانی دارد که در آهنگسازی آن، سازهای موسیقی ایرانی را در کنار تکنیک‌های افکتیو به کارگرفته و این امر فضایی متفاوت از موسیقی مناسبتی را ایجاد کرده که می‌تواند به عنوان نمونه و الگویی مناسب در ماه محرم ۱۴۳۲ هجری قمری مورد توجه قرار گیرد.

نوازندگان آلبوم موسیقی عاشورایی «هفتاد و دو» در این اثر عبارت از رسول رسولی (سمپل و جلوهای صوتی الکترونیکی)، فرید فراز(گیتار)، پیام طونی(ویلون، ارکستر، سلو)،‌ مشتاق قرآداشخانی(کمانچه) و محمدرضا فراهانی(نی) هستند.

بخشی از این کار دکلمه فرید فراز؛ شاعر قطعه نخست این مجموعه موسیقایی را دارد و اشعار سروده شده در این اثر از حسین غیاثی و مرتضی آل‌کثیر است.
مرجع : خبرگزاری سینمای ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما