تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۳۷
۰
کد مطلب : ۱۵۵۶۲

سراج براي اربعين ، وداع را مي‌خواند

سراج براي اربعين ، وداع را مي‌خواند
فرهنگ: سيد حسام‌الدين سراج با همراهي گروه نينوا به مدت سه روز، بخش‌هايي از آلبوم «وداع» را با عنوان «شرح پريشاني» به‌ صورت صحنه‌اي اجرا خواهد كرد.

 سيد حسام‌الدين سراج در آستانه اربعين حسيني و در سوگ سرو و سالار شهيدان ، حضرت سيدالشهداء (ع) ، بخش‌هايي از آلبوم «وداع» را با همراهي گروه «نينوا» از دوم تا چهارم بهمن به مدت سه روز در تالار انديشه حوزه هنري اجرا خواهد كرد.

براي نخستين ‌بار در تاريخ موسيقي ايران حسام‎الدين سراج از اشعار عمان ساماني مرثيه سراي برجسته معاصر در آلبوم «وداع» بهره گرفته است، كه اجراي مرثيه‌هاي ساماني تاكنون در آثار موسيقي بي‌سابقه بوده است.

شعر «پريشاني» ازجمله سروده‌هاي برگزيده از گنجينه عمان ساماني است كه در كنار شعرهايي از ديگر شاعران معاصر، آهنگسازي و تنظيم شده و در كنسرت تالار انديشه به ‌صورت صحنه‌اي اجرا مي‌شود.

كنسرت صحنه‌اي «شرح پريشاني» ويژه برنامه‌اي است كه به كوشش مركز موسيقي حوزه هنري برگزار مي‌شود ، اين كنسرت با سازهايي چون ني، عود سنج و گروهي از سازهاي كوبه‌اي از جمله دهل و دمام و سنج اجرا و گروه همخوان حسام‌الدين سراج را همراهي خواهند كرد.

اين گزارش حاكي است كه اجراي شعر «غريبه» غلامرضا كافي نيز در قالب موسيقي سنتي و عرفاني از جمله قطعات ديگري است كه وي در اين برنامه اجرا خواهد كرد.

آلبوم «وداع» با دكلمه «اصغر فردي» در سال ۸۱ در استوديو پژواك مركز موسيقي حوزه هنري توليد و انتشار يافت و از سال ۸۴ در قالب دو لوح فشرده ، كه شامل ۱۶ قطعه است ، با چند دوره انتشار تا سال ۸۹ انتشار يافت كه از جمله آلبوم‌هاي پرمخاطب در موسيقي ديني و مذهبي است.

سوگواره عصر سوره ويژه اربعين حسيني از تاريخ دوم تا چهارم بهمن به مدت سه روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲در بخش‌هاي موسيقي ، نمايش، تعزيه ، نمايشگاه عكس ، نمايشگاه پوستر، شعرخواني ، نمايش فيلم ، نشست‌هاي پژوهشي و روضه خواني اجرا مي‌شود.
مرجع : جام جم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما