تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۰۶
۰
کد مطلب : ۱۴۹۹

مفتی اعظم اردن خواستار تاسيس شبكه‌ ماهواره‌ای دفاع از پيامبر(ص) شد

 به گزارش خیمه، مفتی اعظم اردن از وزيران فرهنگ و تبليغات كشورهای عربی و اسلامی خواست برای پاسخ به توهين‌ مكرر برخی روزنامه‌های جوامع غربی، شبكه ماهواره‌ای حمايت از پيامبر(ص) به زبان‌های خارجی را تأسيس‌كنند.

قاضی نوح سلمان افزود: توهين به ساحت مقدس پيامبر گرامی اسلام، احساسات يك ميليارد و نيم مسلمان در سراسر جهان را جريحه‌داركرده و خشم و اعتراض شديد مسلمانان را درپی خواهدداشت.

وی در ادامه از سكوت جوامع غربی در برابر اين اقدامات توهين‌آميز انتقاد و اظهاركرد: برخی روزنامه‌نگاران جوامع غربی به بهانه آزادی بيان، اين اعمال غير اخلاقی را مرتكب‌شده و به روابط دوستانه بين پيروان اديان آسمانی آسيب‌می‌رسانند. 

قاضی نوح سلمان از سازمان ملل متحد خواست كه قانونی در زمينه منع توهين به اديان تصويب‌كرده و همچنين از وزيران فرهنگ و تبليغات كشورهای اسلامی خواست شبكه ماهواره‌ای حمايت از پيامبر(ص) به زبان‌های مختلف را كه بيانگر مبادی و اصول صحيح دين مبين اسلام به غربی‌ها باشد تأسيس‌كرده و به هجمه‌های برنامه‌ريزی‌شده رسانه‌ها و روزنامه‌های غربی پاسخ‌دهند.

بنا بر گزارش روزنامه اردنی «الدستور»، مفتی اعظم اردن در پايان از انديشمندان مسيحی نيز خواست كه برای توقف اين اقدامات توهين‌آميز تلاش‌ و مراتب اعتراض خود را به سازمان‌ها و مؤسسه‌های بين‌المللی اعلام‌كند، چراكه توهين به مقدسات اسلامی، هم‌زيستی مسالمت‌آميز بين مسلمانان و مسيحيان را با مشكل مواجه‌می‌كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما