تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۱
۰
کد مطلب : ۱۵۳۴۷
به بهانه برگزاری كارگاه آموزش نقاشی قهوه‌خانه‌ای

حزن و اندوه اشعار محتشم كاشانی در قالب تصوير

حزن و اندوه اشعار محتشم كاشانی در قالب تصوير
فرهنگ: نقاشان قهوه‌خانه‌ای تلاش فراوانی در ارائه اثری ماندگار با الهام از اشعار محتشم كاشانی كه نشان از ارادت به امام حسین‌(ع) است، دارند.

منصور وفایی هنرمند نقاش قهوه خانه‌ای و از بازماندگان این هنر سنتی در این باره گفت: این كارگاه هنری از ۲۸ آذر در زمینه نقاشی قهوه خانه‌ای با حضور هنرمندان این هنر سنتی در مؤسسه فرهنگی، هنری صبا برگزار شده است.

وی كه جزء هنرمندان شركت كننده در این كارگاه است افزود: آثاری كه در این كارگاه هنری خلق می‌شود برگرفته از اشعار محتشم كاشانی و شعر معروف «باز این چه شورش است» خواهد بود.

وفایی با اشاره به برگزاری كارگاه‌های هنری مختلف با موضوع امام حسین‌(ع) در سال‌های گذشته نیز گفت: در سال‌های گذشته كارگاه‌های هنری به مناسبت ایام سوگواری امام حسین‌(ع) و ماه محرم در مؤسسه فرهنگی-هنری صبا برگزار شده بود.

وی ادامه داد: در كارگاه های دوره های گذشته هنرمندان برجسته نقاشی قهوه خانه ای همچون احمد خلیلی شركت كرده بودند كه توانستند آثار تأثیرگذاری را خلق كنند.

این پیشكسوت نقاشی قهوه‌خانه‌ای اضافه كرد: در دوره كنونی كارگاه‌های هنری كه از ۲۸ آذر در مؤسسه صبا برگزار شده بسیار متفاوت تر از گذشته به ویژه از لحاظ اجرایی صورت می‌گیرد.

وی درباره اهمیت این آثار تصریح كرد: هنرمندان شركت كننده در این كارگاه‌های هنری تلاش فراوانی در ارائه اثری ماندگار می‌كنند.

این هنرمند پیشكسوت و بازمانده نقاشی قهوه‌خانه‌ای اظهار داشت: در اثری كه در این كارگاه به تصویر می‌كشم سعی فراوانی در بیان ارادت به امام حسین‌(ع) و نیز نشان دادن حزن و اندوه در شعر محتشم كاشانی را دارم.

وفایی گفت: آثاری كه در این كارگاه‌های هنری توسط چهار هنرمند شركت كننده خلق می‌شود در گنجینه مؤسسه فرهنگی، هنری صبا نگهداری خواهد شد.

وی تصریح كرد: این كارگاه‌های هنری تا هفتم دی در مؤسسه صبا ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما