تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۱
۰
کد مطلب : ۱۵۴۴۲

آغاز اعزام دانش‌آموزان به حج عمره از ۲۰ بهمن

آغاز اعزام دانش‌آموزان به حج عمره از ۲۰ بهمن
جامعه: معاون فعاليت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی كشور اعلام كرد: براساس اعلام سازمان حج و زيارت، اعزام دانش‌آموزان نخبه قرآنی و علمی به حج عمره از ۲۰ بهمن در هفت منطقه كشور آغاز می‌شود.

«علی حسنی» معاون فعاليت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی كشور، با بيان اينكه سهميه در نظر گرفته شده برای اعزام دانش‌آموزان سال ۸۹ـ۹۰، دوهزار نفر اعلام شده، افزود: سازمان حج و زيارت روز گذشته ششم دی اعلام كرد كه اعزام دانش‌آموزان به حج عمره از ۲۰ بهمن آغاز می‌شود.

حسنی با بيان اينكه سهميه هر استان برای اعزام دانش‌آموزان پسر به حج عمره اعلام شده است، افزود: هر استان تا ۱۵ دی فرصت دارد تا بين ۴۶ تا ۶۶ دانش‌آموز را برای اعزام به سفر عمره معرفی كند كه براين اساس هر دو استان مجاور يك كاروان دانش‌آموزی را تشكيل خواهند داد.

معاون فعاليت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی كشور، در ادامه به حضور دانش‌آموزان نخبه قرآنی در كاروان‌های عمره دانش‌آموزی اشاره كرد و افزود: دانش‌آموزان اعزامی به حج عمره از ميان دانش‌آموزان نخبه قرآنی (قاريان و حافظان قرآن كريم) و نخبه علمی انتخاب می‌شوند.

وی در ادامه با يادآوری اينكه اعزام دانش‌آموزان به حج عمره از ۲۰ بهمن آغاز می‌شود، افزود: تمامی دوهزار دانش‌آموز انتخاب شده برای اعزام به حج عمره تا ۱۵ اسفند از هفت منطقه كشور به حج عمره اعزام می‌شوند.

حسنی با بيان اينكه هرساله دوره‌های آموزشی پيش از اعزام به حج عمره برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود، عنوان كرد: هر استان قبل از ۲۰ بهمن موظف است تا دوره‌های آموزشی سه‌روزه‌ای را برای دانش‌آموزان عمره‌گزار برگزار كند.

وی در پايان با اشاره به جلسه روز گذشته مسئولان سازمان دانش‌آموزی با «حميدرضا حاجی‌بابايی» وزير آموزش و پرورش گفت: با توجه به محدود بودن سهميه اعزام دانش‌آموزی به حج عمره، در جلسه روز گذشته ششم دی از وزير آموزش و پرورش خواستيم تا اقداماتی در جهت افزايش اين سهميه انجام دهند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما