تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۸
۰
کد مطلب : ۱۵۴۶۴

سي و سومين نشست‌ عاشوراپژوهي چهل منزل تا اربعين برگزار شد

سي و سومين نشست‌ عاشوراپژوهي چهل منزل تا اربعين برگزار شد
فرهنگ: سی و سومين نشست از دور دوم نشست‌هاي چهل منزل تا اربعين در سالن انجمن‌هاي علمي حوزه علميه قم برگزار شد.
 
سيد رضا میرمعینی نويسنده و محقق کشورمان سخنران سي و سومين نشست عاشوراپژوهي چهل منزل تا اربعين، با موضوع «بازخواني تفکرات اسلام اموي و اسلام نبوي در قيام عاشورا» بود. 

ميرمعيني با تاکيد بر اينکه آنچه امام حسين انجام داد براي اصلاح دين بود، گفت: قيام‌هايي که به خون‌خواهي امام حسين(ع) صورت گرفت، تنها بخشي از ثمرات قيام عاشورا است که با ظهور حضرت حجت(عج) به طور کامل ثمر مي‌دهد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمين ميرمعيني با اشاره به اين‌که خداوند همواره هدايت‌گراني را براي راهنمايي در ميان مردم قرار مي‌دهد، ‌اظهار داشت: خدا پس از پيامبر(ص)، براي اين‌که مردم به گمراهي نروند، ائمه اطهار(ع) را که ويژگي‌هاي انبياي الهي را دارا بودند، در ميان آنان قرار داد.

اين استاد حوزه با بيان اين‌که شرک به خدا، بزرگ‌ترين ظلم است، تاکيد كرد: کسي که ظالم باشد و يا در گذشته ظلم کرده و امروز هدايت شده است، نمي‌تواند امام امت شود؛ ‌چون امام بايد معصوم باشد و هيچ ظلمي در زندگي خود انجام نداده باشد.

وي تصريح کرد: وقتی آن هدایتگران الهی بریده شدند دین ملعبه دست این‌ها می‌شود. هر کاری دل‌شان می‌خواهد می‌کنند و بعد خودشان را هم مقرب درگاه خدا می‌دانند.

وي، نتيجه جدايي مردم از هدايت‌گران را گمراهي و نابودي معرفي کرد و گفت: پس از پيامبر(ص) عده‌اي ميان هدايت‌گران و مردم فاصله انداختند، از اين رو ‌اسلامي که باقي ماند، اسلامي بود که فاسدان و ظالمان ارائه مي‌دادند.

ميرمعيني، هدف امام حسين(ع) از قيام عاشورا را اصلاح دين و امر به معروف و نهي از منکر دانست و گفت: حضرت سيد‌الشهدا(ع) براي ايجاد ارتباط ميان مردم و هدايت‌گران قيام کردند تا اسلام ناب محمدي زنده شود امر به معروف و نهي از منکر که اجرا شود.

وي در پايان با اشاره به اين که افرادي که هدايت‌گري پيامبران(ع) را نپذيرفتند، راهي به توحيد ندارند، اظهار کرد: امروز نيز کسي که هدايت‌گري ائمه معصوم(ع) را قبول نکند، راهي به توحيد پيدا نخواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما