تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۶
۰
کد مطلب : ۱۵۴۹۱

حج عمره دانشگاهیان آسیب‌شناسی می‌شود

حج عمره دانشگاهیان آسیب‌شناسی می‌شود
جامعه: برای اعزام دانشگاهیان به عمره و عتبات، نقاط ضعف و قوتی وجود دارد که لازم است مجری کار، ضمن آسیب‌شناسی از نقاط ضعف درس بگیرد و آن‌ها را به نقاط قوت تبدیل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، ابراهیم صارمی معاون پشتیبانی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص بحث آسیب شناسی عمره دانشگاهیان گفت: رشد بینش دینی و باورهای اعتقادی در دانشگاهیان و عطرآگین کردن فضای دانشگاه‌ها به معنویت، از اهداف ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به عنوان یکی از مجموعه‌های فرهنگی-دینی است. این ستاد با اعزام دانشگاهیان به سرزمین وحی به دنبال گسترش فضای معنوی، فرهنگی دینی در دانشگاه‌هاست.

وی افزود: در راستای اعزام دانشگاهیان به عمره و عتبات، طبیعتاً نقاط ضعف و قوتی وجود خواهد داشت که لازم است مجری کار ضمن آسیب شناسی،از نقاط ضعف درس گرفته و به نقاط قوت تبدیل کند. در سال های قبل به تناسب کار و مخاطبان، این امر انجام شده است.

صارمی گفت: درسال ۸۶ یک پژوهش و در عمره ۸۷ یک نظرسنجی عمومی از زائران استخراج شده و در سال ۸۸ یک پژوهش علمی توسط یکی از محققان دانشگاهی و زیر نظر پژوهشگاه فرهنگ و معاونت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صورت پذیرفته است که به حمدا.. نتایج علمی خوبی منعکس گردیده است که در اختیار مراجع ذیصلاح قرار گرفته است.

معاون پشتیبانی ستاد عمره دانشجویی گفت: در مرحله اول عمره سال جاری امر آسیب‌شناسی انجام نشده ولی مقرر است در مرحله دوم این مهم به صورت پژوهش یا نظرسنجی علمی صورت پذیرد که مقدمات کار و تهیه طرح و پرسش‌نامه در مرحله تدوین است تا ببینیم به چه اندازه به اهداف خودمان از حیث اجرایی، محتوایی و کارکردی دست پیدا خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بدیهی است این طرح از اکنون آغاز و با اتمام مرحله دوم عملیات عمره دانشگاهیان کشور جمع بندی و انشاءا.. نتایج استخراج شده در اختیار مراکز مرتبط قرار خواهد گرفت.
مرجع : برنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما