تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۱۶
۰
کد مطلب : ۱۵۶۶۲
مدير كل حج و زيارت خراسان جنوبي:

۹۹ درصد كشته‌هاي زائران در عراق مربوط به كاروان‌هاي غيرمجاز است

۹۹ درصد كشته‌هاي زائران در عراق مربوط به كاروان‌هاي غيرمجاز است
جامعه: مدير كل حج و زيارت خراسان جنوبي گفت: ۹۹ درصد كشته‌هاي زائران ايراني در عراق مربوط به كاروان‌هاي غيرمجاز است.

ابوالفضل نوفرستي دوشنبه‌ شب در همايش زائران عتبات عاليات خراسان جنوبي از زائران عتبات عاليات خواست كه براي تشرف به عتبات عاليات تنها از طريق دفاتر زيارتي زير نظر سازمان حج و زيارت اقدام كنند.

وي ادامه داد: با توجه به تدابيري كه از سوي سازمان حج و زيارت اتخاذ شده زائران ايراني در اين كشور از امنيت لازم برخوردار هستند چرا كه به ازاي هر زائر ۲۰ دلار به نيروهاي امنيتي عراق پرداخت مي‌شود تا كاروان‌ها تا محل اسكورت شود.

مدير‌كل حج و زيارت خراسان جنوبي از وجود افرادي در شهر خبر داد كه با استفاده از احساسات پاك مردم به صورت غيرقانوني اقدام به ثبت‌نام از زائران مي‌كنند و بدون تامين امنيت و بيمه افراد را به كشور عراق مي‌برند.

* پرواز مستقيم به عراق يا آبادان به زودي از بيرجند انجام مي‌شود
نوفرستي افزود: با پيگيري‌هاي صورت گرفته ما مي‌توانيم به زودي شاهد انجام پرواز مستقيم از بيرجند به مقصد عراق يا آبادان باشيم كه اين اقدام به منظور رفع مشكلات سفر زميني براي مردم صورت گرفته است.

وي از زائران خواست كه به مقررات كشور عراق احترام بگذارند و در اين ارتباط گفت: هر فرد با ورود به يك كشور خارجي به يك دنياي متفاوت و با فرهنگ و قوانين متفاوت مواجه مي‌شود كه لازم است همه به اين مقررات احترام بگذارند.

* پيگير انجام پرواز حج تمتع از فرودگاه بيرجند هستيم
مدير‌كل حج و زيارت خراسان جنوبي تصريح كرد: ما پيگير انجام پرواز حج تمتع از فرودگاه بيرجند هستيم تا اين كار نيز محقق شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين ابوالحسن نبئي با تاكيد بر تصحيح قرائت نماز زائران گفت: در سفر حج، روحاني كاروان موظف است كه قرائت نماز زائران را تصحيح كند اما در سفرهايي مانند عتبات عاليات به اين مسئله توجه نشده است.

وي تصريح كرد: فرصت سفر به عتبات عاليات فرصت مناسبي است كه افراد قرائت نماز خود را تصحيح كنند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما