تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۴۵
۰
کد مطلب : ۱۵۷۴۲

سينماي ايران نتوانسته به امام حسين(ع) اداي دين كند

سينماي ايران نتوانسته به امام حسين(ع) اداي دين كند
فرهنگ: رئيس انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس گفت: سينماي ايران سالهاست كه در حسرت ترسيم شخصيت امام حسين (ع) به سر مي‌برد و تاكنون نتوانسته به شخصيت ايشان اداي دين كند.

به گزارش ستاد خبري سومين سوگواره لحظه‌هاي عاشورايي، محمدرضا شرف‌الدين به عشق و علاقه ويژه مسلمانان به ويژه شيعيان نسبت به امام حسين(ع) اشاره كرد و اظهار داشت: فكر مي‌كنم عشق دوستداران آن حضرت، نسبت به ايشان به راحتي در قاب تصوير نمي‌گنجد و ترسيم آن در عرصه سينما بسيار دشوار و گاهي ناشدني است.

اين تهيه كننده سينما و تلويزيون با تاكيد بر اينكه فيلم‌سازي كه مي‌خواهد درباره سيدالشهدا(ع) فيلم بسازد سخت نيازمند پالايش روحي است، تصريح كرد: براي ساخت آثار مذهبي كارگردان بايد تزكيه نفس داشته باشد و علاوه بر اطلاعات و آگاهي‌هاي ديني او بايد به لحاظ دروني نيز بسيار به اين موضوعات علاقمند باشد تا بتواند فيلم موفق و تاثيرگذاري را خلق كند.
وي با اشاره به ظرفيت بالاي عاطفي و معنوي واقعه عاشورا يادآور شد: اين واقعه عظيم در هاله‌اي از نور و تقدس پيچيده شده و از چنان بار عاطفي و معنوي برخوردار است كه فيلم سازبه راحتي نمي‌تواند به آن نزديك شود.

شرف‌الدين ادامه داد: گرچه واقعه عاشورا در يك نيم روز اتفاق افتاد اما براي دوستداران امام حسين(ع) سراسر آن لحظه ها سرشار از زيبايي و راز است، به همين دليل كارگرداني كه مي‌خواهد اين لحظه‌هاي با عظمت را به تصوير بكشد بايد عمق و عظمت آن را بشناسد.

تهيه كننده «فرزند صبح» با اظهار اينكه سينماگران ما در برابر واقعه عاشورا احساس ناتواني مي‌كنند، افزود: به همين دليل است كه با وجود علاقه فراوان فيلم‌سازان ما نسبت به اين موضوع و به‌ويژه فرصتي كه انقلاب در اختيار ما قرار داد همچنان ما شاهد ساخت آثار بسيار محدودي در اين زمينه هستيم كه آن آثار هم غير مستقيم به اين واقعه پرداخته‌اند.

رئيس انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس فيلم «روز واقعه» به كارگرداني شهرام اسدي را يكي از فيلم‌هاي موفقي دانست كه تاكنون درباره عاشورا ساخته شده است.

شرف‌الدين ياد آور شد: درباره عاشورا و امام حسين(ع) فيلم ساختن مقتضياتي دارد كه فيلم‌ساز بايد آگاهانه آنها را رعايت كند و گرنه نه تنها نمي‌تواند اثر تاثيرگذاري را خلق كند بلكه با اعتراض گسترده مخاطباني روبرو مي‌شود كه نسبت به اين موضوع حساسيت مضاعف دارند.

سومين سوگواره لحظه‌هاي عاشورايي در رشته‌هاي عكس، فيلم و فيلم‌نامه، ارديبهشت سال آينده در مشهد برگزار مي‌شود و آخرين مهلت ارسال آثار به دبيرخانه اين سوگواره نيز ۲۸ اسفندماه سال جاري است.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما