تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۱
۰
کد مطلب : ۱۷۷۰۲

ثبت ۲۰۰ هیئت مذهبی در سال ۹۲در بندرعباس

ثبت ۲۰۰ هیئت مذهبی در سال ۹۲در بندرعباس
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام حسن کریمی شنبه ۳ اسفند۹۲ اظهار داشت: به منظور ساماندهی تشکلهای دینی مردم نهاد هیئت مذهبی، شورای هیئات مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان اقدام به ثبت هیئات مذهبی در سال ۹۲ کرد که در این راستا، ۲۰۰ هیئت به ثبت رسیده است.

وی هیئات مذهبی را تشکیلاتی است مردمی دانست و گفت: هیئات مذهبی از مردمی ترین نهادهایی هستند که شکل گرفته اند و باید محور خود را قرآن و اهل بیت(ع) قرار دهند. هیئات مذهبی متشکل از اعضایی شامل جوانان، میانسالان و کهن سالان، زن و مرد که اساساً با محوریت هدف ترویج فرهنگ قرآن و عترت و زنده نگهداشتن سنت عزاداری در ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، تحت ساختار منسجم مردمی به صورت تشکیلاتی و یا غیر تشکیلاتی، با روال اجرایی برنامه های هفتگی، ماهانه، فصلی و یا سالانه فعالیت می‌کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی بندرعباس در ادامه، بیان کرد: هیئات مذهبی باید به گونه ای عمل کنند تا دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) از عملکرد آنها سوء استفاده نکنند.

حجت‌الاسلام کریمی به نقش هیئات مذهبی در حل مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: این هیئات در رفع معضلات و مشکلات جامعه، نقشی بسیار موثر و ارزشمند را ایفا می‌کنند.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما