تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۵
۰
کد مطلب : ۱۷۸۵۴

بحث‌هاي معرفتي سبك زندگي در محافل عزاداري مطرح شود

بحث‌هاي معرفتي سبك زندگي در محافل عزاداري مطرح شود
حجت الاسلام محمود مرويان حسيني سه شنبه در جمع اعضاي ستاد ساماندهي شئون فرهنگي با بيان اينكه ما بايد عزت و توسعه فرهنگی خویش را در فاطمیه جستجو کنیم، پيشنهاد كرد: ايام فاطميه از ۱۰ روز به پنج روز كاهش يافته ولي باشكوهتر برگزار شود.

مديركل تبليغات اسلامي خراسان رضوي افزود:‌ بيان سبك زندگي فاطمي باعث فضيلت بخشي بيشتر به جامعه اسلامي مي‌شود.

مرويان حسيني با بيان اينكه ايام فاطميه باعث كمال و عزت دلدادگان اهل بیت است گفت: محافل و مراسم عزاداري اهل بیت عرصه همگرایی اجتماعی، درس آموزی دینی و افزایش حس و شور معنوی در گروه های مختلف جامعه می شود .

وي با تشكر از تلاش و حضور به موقع اعضاء ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت هاي مذهبي، بر هماهنگي هاي بيشتر ستادهای مردمی فعال در مناسبت های مذهبی با این ستاد که متشکل از همه مجموعه های معتبر رسمی و مردمی است تاکید کرد.

وي با اشاره به اينكه برگزاري ايام فاطميه پاسداشت مقام اهل بيت (ع) است گفت:‌ بايد در برگزاري رسومات اين ايام با حفظ شئونات اسلامي تلاش بيشتري شود.

مدير كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي با بيان اينكه برنامه ها و مأموريت هاي ستاد ساماندهي رو به رشد است افزود: اين ستاد ظرفيت هاي بيشتري براي برآورده كردن انتظارات مذهبی مردم دارد.

حجت الاسلام مرويان با بيان اينكه برخي از مصوبات نياز به پيگيري دارد گفت: كارگروه هاي ستاد ساماندهي شئون فرهنگي بايد در مأموريت هاي خود بهتر عمل كنند.

وي با اشاره به اينكه اداره كل تبليغات اسلامي خراسان رضوي دبير ستاد ساماندهي است افزود:‌ اين اداره در پيگيري مداوم مصوبات اين ستاد، اهتمام ويژه اي دارد.

وي با بيان اهميت نقش دستگاه هاي مختلف در اقتدار بخشي به ستاد ساماندهي گفت:‌ اين اقتدار باعث تقويت عملكرد اين ستاد و رشد متوازن فعالیت های فرهنگی در مناسبت های مذهبی مي شود.
وي با بيان اينكه اداره كل تبليغات اسلامي بر ماهيت و اصول اوليه این ستاد تأكيد مي كند گفت:‌ ماهيت اوليه ما سياست گذاري، ساماندهي، نظارت و آسيب شناسي فعالیت های فرهنگی در مناسبت های مذهبی است.

حجت الاسلام مرويان با اشاره به نقش مهم مساجد و هيئات در مناسبت هاي مختلف مذهبي افزود:‌ راهبردهايي مثل فرهنگ سازي و تعظيم شعائرديني پیراسته از خرافات و تفرقه افکنی مذهبی از نكاتي است كه ستاد ساماندهي بايد به آن توجه ويژه اي داشته باشد.

حجت الاسلام مرويان با بيان اينكه اهداف دستگاه هايي كه در زمينه هاي مذهبي فعال هستند از طريق ستاد ساماندهي روان تر و بهتر به نتيجه مي رسد به اهميت پيگيري مطالبات اين ستاد اشاره كرد.

وي با اشاره به اهميت ارتباط ايستگاه هاي صلواتي با مساجد گفت:‌ اگر اين ايستگاه ها در حاشيه مساجد واقع شوند باعث بهبود خدمات و ارتقاء کیفیت کارکرد آنها مي شود.

وي با بيان اينكه ستاد ساماندهي در مجموع فرايند خوب و مؤثري داشته است افزود:‌ اتفاقات خوب در ستاد ساماندهي محصول نگاه جمعي، كارشناسانه و پيگيرانه اعضاء و مسئولين اين ستاد است.
وي با تأكيد بر دفاع از جايگاه ستاد ساماندهي افزود:‌ هر كدام از ما در جايگاه خود بايد با اين ستاد هماهنگ باشيم.

حجت الاسلام مرويان با اشاره به نقش مهم ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت هاي مختلف مذهبي گفت:‌ برگزاري پرشكوه مراسم اجتماع عظیم فاطمی در سالگرد شهادت آن حضرت باعث افتخار همه دلدادگان اهل بيت (ع) و بهره برداري بيشتر از سبک زندگی فاطمی است.
مرجع : بی باک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما