تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۵
۰
کد مطلب : ۱۷۹۲۰

برخی فیلم ها محتوایی متفاوت از اطلاعات موجود در تاریخ اسلام دارند

برخی فیلم ها محتوایی متفاوت از اطلاعات موجود در تاریخ اسلام دارند
آیت‌الله العظمی علوی‌گرگانی در دیدار با مدیرعامل بنیاد گسترش سینمای اسلامی یکی از دغدغه‌های مهم موجود در جامعه که موجب نگرانی علما و متدینین شده است را مسائل سینمایی و برخی فیلم‌ها عنوان کرده و گفتند: متاسفانه برخی فیلم‌ها با الگوی اسلامی سازگاری ندارد و گاهی نیز محتوایی متفاوت از اطلاعات موجود در تاریخ اسلام دارند.

ایشان به حضور فضلا و دانشمندان در عرصه تولید فیلم اشاره کرده و ادامه دادند: تعدادی از فضلا و دانشمندان حوزه باید زیر نظر علما و مقام معظم رهبری قرار گرفته و وارد کار شوند و همواره در این نهاد حضور داشته باشند و بررسی کنند فیلم‌ها خلاف واقعیت موجود در تاریخ نباشد.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کردند: گاهی قوانین و ضوابط اجرا وجود دارد اما پخش بعضی فیلم‌ها با درک و پذیرش جامعه منافات پیدا می‌کند؛ عده‌ای در پخش برخی فیلم‌ها واقعیت تاریخی را حذف می‌کنند و این موضوع درست نیست، از این رو شخصیت‌های علمی باید در صحنه حضور داشته باشند تا موازین را بررسی و دستور اجرا و پخش فیلم را بدهند.

آیت‌الله علوی‌ گرگانی تاکید کردند: سینما نمایش است و در این نمایش بیان واقعیت اهمیت دارد، گاهی برخی واقعیت‌ها برای جامعه قابل هضم نیست و اگر مطرح شود امکان انحراف و کج‌فهمی‌هایی فراهم می‌شود و نتیجه معکوس می‌دهد.

این مرجع تقلید برگزاری نشست مسئولان سینمایی با دانشمندان و فضلا را مهم دانسته و خاطرنشان کردند: این افراد اهل دین، فضل و تاریخ‌دان هستند و در صورتی که زیر نظر رهبری و علما قرار بگیرند و برنامه‌ها نیز در این خصوص نهادینه شود به طور حتم اشتباه و خطا نیز کاهش پیدا می‌کند.
مرجع : ادیان نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما