تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۸:۰۸
۰
کد مطلب : ۱۸۰۴
مشاور عالی قوه قضائیه

به برکت اقتدا به قیام عاشورا به انرژی هسته ای دست یافتیم

خون عاشوراییان در رگ های تاریخ سلامت دینی اعصار مختلف را تصمین نمود
به برکت اقتدا به قیام عاشورا به انرژی هسته ای دست یافتیم
به گزارش خیمه ، مراسم بزرگداشت سالروز ولادت حضرت زینب«س» و روز پرستار از سوی هیئت حسینی مکتب اهل بیت و سازمان میراث فرهنگی شهرداری تبریز شب گذشته در مسجد سالار تبریز برگزار شد.

این مراسم که به منظور گرامیداشت این روز فرخنده و تجلیل از پرستاران نمونه و خادمین اهل بیت برگزار شد؛ حجت الاسلام و المسلمین صدیقی مشاور عالی قوه قضائیه در سخنانی ضمن تمجید و تکریم شخصیت با عظمت حضرت زینب کبری «س»، آن حضرت را پیام آور کربلا و نائبه امام زمان خویش خواند و گفت: زینب کبری «س» با همت حسینی و شجاعت علوی توانست خون عاشورائیان و نهضت خون بار کربلا را به رگ های تاریخ تزریق کرده و سلامت دینی و ایمانی و قلبی اعصار مختلف را تضمین نماید.

وی بزرگترین هنر حضرت زینب «س» را پرستاری دل های بیمار و تاریک و تامین سلامت روحی و قلبی انسان ها دانست و گفت: حضرت زینب «س» قرآن ناطقی بود که از خاموش شدن نور هدایتگر حسین «ع» جلوگیری کرده و این سیاست و نقشه پلید یزیدیان را نقش بر آب کند.

صدیقی افزود: امام حسین«ع» اگرچه مشعل و چراغ هدایت و کشتی نجات انسان هاست؛ اما حضرت زینب «س» نیز مشعل دار و ملوان این کشتی نجات بود که توانست با همه ظلم ها و شکنجه ها و سختی ها نقش خود را به بهترین نحو ایفا نماید.

مشاور عالی قوه قضائیه ادامه داد: اگر شجاعت ورزی، خطابه ها و کلاس های درس نبود، آوازه قیام امام حسین عالم گیر نمی شد و الان با جهانی شدن این نهضت هر جا که ظلم ریشه می دواند، آزادگان با تاسی بر مقتدای خویش در برابر آن قد علم می کنند و به مبارزه برمی خیزند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را بر گرفته از این قیام الهی دانست و گفت: به برکت اقتدا به امام حسین و استمداد از اهل بیت عصمت و طهارت و عنایت های خاص امام زمان توانستیم دوران دفاع مقدس را با سرافرازی سپری کرده و الان به انرژی هسته ای دست یابیم.

وی افزود: این انقلاب نیز چون رگ های آن خون امام حسین «ع» و شهدا تزریق، تحت لوای صاحب عصر و الزمان همچنان تداوم خواهد داشت و در برابر ابر قدرت ها خواهد ایستاد. 

بنابرگزارش شبستان مدیحه سرایی توسط مداحان اهل بیت و اجرای برنامه های فرهنگی و تجلیل از 8 نفر از پرستاران خدوم و تلاشگر بیمارستان رازی و خادمین و مداحان اهل بیت «ع» از دیگر برنامه های این مراسم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما