تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۸
۰
کد مطلب : ۱۸۲۰۹

مداحی از جمله هنرهای مورد توجه ائمه معصومین(ع) است

مداحی از جمله هنرهای مورد توجه ائمه معصومین(ع) است
حجت الاسلام محمد جمشیدی ظهر دوشنبه در جلسه تدوین برنامه های آموزشی کانون مداحان همدان در سال جاری با بیان اینکه نقشه دشمن به چالش کشیدن فرهنگ عاشورا است، اظهار داشت: باید با تاثیرپذیری ار فرهنگ عاشورا تنگناها برطرف شود.

وی با بیان اینکه هنر مداحی از جمله هنرهای مورد توجه ائمه معصومین(ع) است، بیان کرد: همین موضوع سبب جایگاه و منزلت ذاکران و مداحان جامعه شیعه می شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اصول مداحی باید سرلوحه کار مداحان قرار گیرد، بیان کرد: وقتی افرادی را ذاکر اهل بیت(ع) و یا مداح اهل بیت(ع) می خوانیم حداقل انتظار از این افراد بیان مدح و بزرگی و منزلت اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام جمشیدی بر فعال کردن مجمع ذاکرین تاکید کرد، ادامه داد: همچنین دوره های آموزشی برای مربی برنامه در سطح مختلف باید برگزار شود.

وی با بیان اینکه مداحي در کشور ما يک هنر مذهبي است که نبايد نسبت به آن بي‌توجه بود، عنوان کرد: فعاليت مداحان به خودي خود ارزشمند است چرا که به واسطه آن، دل‌ها به اشکال مختلف متوجه اهل بيت(ع) مي‌شوند.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه اگر مدح مداحان در راستای شخصیت وجودی اهل بیت(ع) نباشد تاثیر منفی بر روی اذهان عمومی می گذارد، بیان کرد: اگر وعاظ و مداحان بر اساس واقعیت هایی که در تاریخ اسلام رخ داده، روضه خوانی و مداحی نکنند نسل آینده انقلاب ولایی و پرسش گر بوجود نمی شوند.

حجت الاسلام جمشیدی با بیان اینکه مداحي روشي براي انتقال فرهنگ عاشورايي به نسل جديد و تداوم و استحکام آن در هر عصري است، بیان کرد: زنده نگه داشتن کربلا و بيان اهداف و پيام هاي نهضت عاشورا از جمله رسالت هاي اصلي يک مداح است.

وی يکي از رسالت هاي مداحان امروز را بصيرت افزايي دانست و اظهار داشت: يکي ديگر از وظايف مداحان جلوگيري از تحريف در عاشورا و پرهيز از بيان اطلاعات غلط در مراسم مذهبي است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما