تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۴
۰
کد مطلب : ۱۸۴۱۲

تلاش کانون مداحان گلستان آموزش برای رفع آسیب‌‌ها است

تلاش کانون مداحان گلستان آموزش برای رفع آسیب‌‌ها است
محمد حسین کبیر عصر یکشنبه در نشست صمیمی تشکل‌های دین و مذهبی و مدیر موسسات قرآنی گلستان ابراز داشت: در حال حاضر در استان تعداد دو هزار و ۷۳۲ مداح فعالیت می کنند که از بین هزار و ۶۲۶ مداح مردو هزار و ۱۰۶ مداح نیز از بانوان هستند.

وی تصریح کرد: در نشستی که در معاونت فرهنگی سازمان برگزار کردیم تلاش داشتیم تا در زمینه اشاعه سبک زندگی اسلامی در مناسبت‌های دینی و در مقوله اعتیاد و مبارزه با آن و همچنین به جهت جلوگیری از صدمه دیدن بنیان خانواده کارهایی را در سطح استان انجام دهیم.

وی در ارتباط با فعالیت های کانون، بیان داشت: کانون مداحان توانسته در دوره تصدی خود با تشکیل کلاس‌های آموزش اصول و فنون مداحی و استفاده از استعداد های اساتید فن در حوزه مداحی و شاعری ضمن شناسایی آسیب‌ها دغدغه‌های مقام معظم رهبری را به مداحان بشناسانند.

کبیر افزود: این کانون تلاش دارد تا با برگزاری این کلاس‌ها در جهت رفع آسیب‌ها گام های موثری را بردارد و از گسترش این آسیب‌ها جلوگیری کند.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین اجلاس پیر غلاملان عنوان داشت: استان گلستان آبان ماه سال گذشته شاهد رخدا عظیمی بود که توانست با همکاری و تعامل دیگر دستگاه ها این اجلاس را برگزار کند و در این اجلاس دو تن از پیر غلامان گلستان به نام های پناهی و میر حیدری به عنوان چهره های برگزیده بین المللی و کشوری شناخته شده و از آنها تجلیل شد.

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی استان تصریح کرد: یکی از ویژگی های برجسته این اجلاس تجلیل از نوغلامان بود.

وی با اشاره به نیازهای کانون مداحان در استان اظهار داشت: تامین منابع و تخصیص اعتبار برای ایجاد کتابخانه تخصصی در شهرستان‌ها و در مرکز استان، تفویض اختیار در ارتباط با موضوع تذکر لسانی به آن دسته از مداحانی که در سامانه سازمان قرار ندارند چرا که بسیاری از آسیب‌های احتمالی که در حوزه مداحی‌ها در مناسبت های اعیاد و وفات ائمه اطهار (ع) بروز می کند از ناحیه این افراد بوده است.

محمد حسین کبیر ادامه داد: بازگشایی سایت مداحی در خصوص اخذ کد جهت اعزام به عتبات عالیات حدود سه سال است که مسدود است و تا به الان هیچ جوابی در این زمینه به ما نداده اند که این موضوع با نماینده ولی فقیه در استان، مدیر کل و اعضای هیئت رئیسه کانون مداحان استان نیز مطرح شده است.

وی با بیان دیگر مشکلات در این حوزه خاطرنشان کرد: در آستانه فرا رسیدن اعیاد مذهبی مومنین در ماه های رجب و شعبان نیاز است تا به منظور قدردانی از زحمات هیئت رئیسه که غریب ۲۰۰ تن هستند آنان را به بارگاه مقدسه حضرت معصومه (س) بفرستند تا ضمن تشکیل کارگاه آموزشی در زمینه فراگیری هر چه بهتر اصول و فنون مداحی از تجربیات شاعران و محققان این حوزه برخوردار شوند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما