تاریخ انتشار
شنبه ۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۱
۰
کد مطلب : ۱۸۹۰۵

فعالیت ۱۵۰ گروه استهلال در سراسر کشور/ یکشنبه، اول ماه رمضان است

فعالیت ۱۵۰ گروه استهلال در سراسر کشور/ یکشنبه، اول ماه رمضان است
حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا موحدی‌نژاد، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری ضمن تشریح فعالیت‌های این ستاد، اظهار کرد: بنا بر هیچ فتوایی شنبه هفتم تیرماه، اول ماه مبارک رمضان نیست.

وی با بیان این‌که حدود ۱۵۰ گروه برای استهلال هلال ماه مبارک رمضان در آمادگی کامل هستند، گفت: پیش‌بینی کارشناسان این است که یکشنبه هفته آینده، اول ماه مبارک رمضان خواهد بود.

عضو ستاد استهلال همچنین خاطرنشان کرد: استهلال برای رویت ماه مبارک رمضان توسط ۱۵۰ گروه در غروب روزهای جمعه و شنبه انجام می‌گیرد.

موحدنژاد با تأکید بر این‌که در تمام استان‌ها گروه‌های استهلال را داریم، افزود: در برخی استان‌ها مانند مازندران، گیلان، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی، استهلال نداریم، اما در استان‌های دیگر، گروه استهلال به صورت فعال‌تر حضور دارند. بنابراین پراکندگی گروه استهلال در تمام نقاط مختلف ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، رویت هلال ماه در غروب جمعه منتفی است و غروب شنبه هلال ماه نو رویت خواهد شد و انتظار این است که همانند زمان اعلام شده در تقویم، یکشنبه اول ماه مبارک رمضان باشد.

وی افزود: استهلال در غروب روز شنبه، سی‌ام شعبان، به این خاطر است که اطمینان لازم برای رویت هلال ماه مبارک رمضان به اثبات برسد.

موحدی نژاد تصریح کرد: ۱۵۰ گروه ستاد استهلال در اکثر نقاط ایران و با امکانات پیشرفته در غروب روزهای جمعه و شنبه اقدام به رویت هلال ماه مبارک خواهند کرد.

وی ادامه داد: باتوجه به این که گروه های استهلال در روز جمعه هم در سراسر کشور به فعالیت می پردازند، اما طبق پیش‌بینی‌ها در این روز هلال در ایران رویت نمی‌شود و غروب شنبه هلال ماه مبارک رمضان دیده خواهد شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما