تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷
۰
کد مطلب : ۱۸۹۱۷

دبیرخانه فقهی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی کشور راه‌اندازی می‌شود

دبیرخانه فقهی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی کشور راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به اینکه استان قم از ظرفیت‌های بالایی در مسائل فقهی دارد ضروری است تا دبیرخانه فقهی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی کشور در این استان دایر شود.

رضا معممی‌مقدم، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این مطلب اظهار کرد: مهندسی کردن محافل قرآنی و مذهبی موجب تقویت رابطه امت و امامت شده و پرداختن به این موضوع رشد معارف دینی و قرآنی در جامعه را در پی خواهد داشت.

مهم‌ترین هدف تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی

وی افزود: بررسی دقیق آسیب‌های وارده به محافل مذهبی و دینی از مهم‌ترین هدف تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی است که تلاش خواهد شد تا دبیرخانه فقهی ستاد در استان قم راه‌اندازی شود.

مهندسی کردن محافل قرآنی و مذهبی

معممی‌مقدم با بیان اینکه این ستاد مهندسی کردن محافل قرآنی را برعهده خواهد گرفت تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که انجام و پرداختن به کارهای فرهنگی، بخشنامه‌ای نیست بلکه باید این کارها به گونه‌ای انجام شود تا منجر به تغییر رفتار و بینش افراد در راه توسعه دینی شود.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه بیان کرد: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و راه‌اندازی دبیرخانه آن در استان قم راهی برای توسعه فعالیت‌های دینی در جامعه خواهد بود و این ستاد باید جریان‌ساز و تقویت کننده مسیر توسعه محافل مذهبی باشد.

نیمه دوم ماه رمضان دبیرخانه کار خود را آغاز خواهد کرد

وی اشاره کرد: ایجاد عزم جدی برای توجه به قرآن کریم و تقویت مراسم جمع خوانی با محوریت مساجد و رعایت شئونات ماه مبارک رمضان در اهداف برپایی این ستاد خواهد بود و اگر با این طرح موافقت شود در نیمه دوم ماه رمضان دبیرخانه کار خود را آغاز خواهد کرد.

معممی‌مقدم اظهار کرد: ستاد ساماندهی مرکز در اولین قدم طرح پردیس اربعین با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف و بهبود عملکرد راهپیمایی عظیم روز عاشورا در ماه محرم برگزار خواهد کرد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما